×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری مبتلایان به کرونا در خوزستان

دکتر محمدحسین سرمست روز دوشنبه در نشست خبری در محل دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز بیان کرد: استان خوزستان در بحث کرونا پا به پای سیستم درمان کشور پیش رفته و اکنون تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در کنار بهداشت و درمان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نباید عادی انگاری را در رابطه با کرونا رواج داد افزود: تجاربی که از پیک های قبلی کرونا به دست آوردیم در آستانه پیک جدید کمک حال خوزستان خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هر کس باید دغدغه بیمار نشدن داشته باشد و خود را در برابر بیماری ایمن نداند زیرا کرونا اُمیکرون خیلی قابل سرایت بوده و اعضای خانواده در معرض بیماری هستند.

وی افزود: سهل انگاری برای هر کاری بسیار خطرساز است لذا اگر اُمیکرون را ساده بگیریم برای ما سخت تمام می‌شود و می تواند مرگ و میر را افزایش دهد. همچنین این سویه اطفال بیشتری را درگیر می‌کند لذا توصیه می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی بیش از پیش رعایت شود.

سرمست گفت: ماسک زدن و نصب تهویه مناسب در شرایط فعلی خیلی مهم است. با توجه به فصل سرما و بسته بودن درب و پنجره در ادارات و خانه‌ها لازم است که منفذی برای ورود هوا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگرچه اکنون آماده پذیرای بیماران هستیم و چند هزار تخت عادی و چند صد تخت ویژه با کادر درمان داریم ولی نباید خود را در معرض خطر قرار دهیم و تا فرصت برای واکسیناسیون هست از جامعه هدف درخواست داریم که نسبت به این امر اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: الان در هر محفل و جمعی بیماری وجود دارد و باید هم استانی‌ها این امر را جدی بگیرند تا راحت تر از این مرحله عبور کنیم. باید پیک و موج جدید کرونا را آرام‌تر بگذرانیم تا بار درمان بیشتر نشود.

وی افزود: در شرایط فعلی هر نوع سرماخوردگی باید اُمیکرون فرض شود و نیازی نیست که برای ثابت کردن بیماری حتما تست انجام شود زیرا ممکن است که بیماری بیشتر در سطح جامعه منتشر شود.

هم اکنون ۱۵ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.