×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اشتغالزایی یک‌هزار نفر در طرح توسعه (فولادسازی) فولاد اکسین/فولاد اکسین جزو ۱۰ کشور برتر تولید کننده ورق‌های فولادی عریض

امین آسیابان در جلسه‌ای که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون مجلس، برخی نمایندگان استان، رئیس صندوق بازنشستگی کشور، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و برخی مدیران شهری و استانی در شرکت فولاد اکسین برگزار شد، اظهار کرد: ساخت این کارخانه در سال ۱۳۸۲ آغاز و در سال ۱۳۸۸ با مساحت ۱۶۰ هکتار و اعتبار ۲۵۰ میلیون دلار ارزی و ۱۶۰ میلیارد تومان ریالی به بهره‌برداری رسید.

وی می‌گوید: کارخانه نورد فولاد اکسین، در ایران و خاورمیانه منحصر بفرد و تنها تولید کننده ورق‌های عریض فولاد در این منطقه بوده و جز ۱۰ کشور برتر تولید کننده ورق‌های عریض در دنیا بشمار می‌آید.

مدیرعامل فولاد اکسین افزود: صنایعی که این کارخانه تولید می‌شود شامل ورق‌های مورد استفاده در کشتی‌سازی، سوله سازی، خطوط انتقال نفت و گاز و پتروشیمی‌ها و نظیر آن بوده و دارای تنوع تولیدی بسیار بالایی است.

وی با اشاره به تولید و درصد آن توضیح داد: ۵۳ درصد از  تولیدی این شرکت خطوط انتقال نفت و گاز و بیش از ۳۰ درصد مربوط به شرکت‌های تولیدی محفظه سازی مخازن تحت فشار نفت و گاز و همچ ۶ حدود ۱۰ درصد از آن نیز، صرف حوزه مصالح ساختمانی می‌شود.

آسیابان عنوان کرد: فولاد اکسین در حال حاضر برای حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده که از این تعداد، یک هزار نفر قرارداد مستقیم با شرکت دارند و حدود ۴۰۰ نفر از آن‌ها با پیمانکارمشغول بکار هستند که ۷۰ درصد از کارکنان میانگین سنی بین ۳۱ تا ۴۰ سال دارند.

وی در خصوص طرح طبقه‌بندی مشاغل هم نیز یادآور شد: به منظور افزایش میزان رضایتمندی و تعهد کاری کارکنان، طرح طبقه‌بندی مشاغل را در دستورکار قرار دادیم و تبدیل وضعیت کارکنان خانواده شهدا و ایثارگران اجرا و همچنین صندوق رفاه نیز ایجاد شده است.

مدیرعامل فولاد اکسین با اشاره به افق ۱۴۰۴ در این شرکت، گفت: از سال ۸۸ تا ۱۴۰۰ میزان تولید سالانه شرکت حدود ۷۰۰ هزار تُن بوده که ظرفیت اسمی آن به یک میلیون و ۵۰ هزار تن رسیده.

وی در خصوص شرکت فولاد اکسین در طرح خطوط انتقال گوره به جاسک، بیان کرد: برای نخستین‌بار ورقی در ایران و خاورمیانه به نام API5L ساخته شده است و در صادرات محصولات به کشور‌های مختلف نیز فعال است.

آسیبان با درخواست از کمیسیون اجتماعی مجلس و سهامداران برای موافقت با اجرای طرح توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد(طرح فولادسازی) این شرکت، گفت: این طرح برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۳ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند که ۲۰ درصد زیر ساخت این طرح انجام و در صورت رضایت سهامداران این آمادگی را داریم از فردا مراحل شروع این طرح را آغاز کنیم.

IMG-20220113-WA0013

IMG-20220113-WA0011

IMG-20220113-WA0014

 منبع:ایلنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.