×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
یوسفی: وزارت کشور در برگزاری انتخابات الکترونیک کوتاهی کرد/ نمایندگان اجازه دخالت ندارند/ اعتراض، حق نامزدهای انتخابات شورای شهر است

مجتبی یوسفی در گفتگوی اختصاصی با خبر فوری در اهواز ضمن تشکر از حضور مردم در پای صندوق های رای با توجه به ناکارآمدی دولت در حوزه های اقتصادی و گله مندی مردم، اظهار کرد: مردم با حضور پر شور خود در انتخابات ریاست جمهوری و در کنار آن، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حماسه ای دیگر خلق کردند.

وی با اشاره به تلاش مردم برای انتخاب کاندیداهای مدنظر خود با حضور در پای صندوق های رأی، افزود: به‌دلیل ناکارآمدی و سوءمدیریت وزیر کشور در برگزاری انتخابات و مشکلاتی که در روند برگزاری الکترونیکی انتخابات انجام شد، در روز جمعه در ابتدای شروع انتخابات پیگیری‌ها و مصاحبه‌ای در انتقاد به وزیر کشور انجام دادم که هیچکدام از همکاران بنده هیچ اعتراضی نسبت به این موضوع نکردند و پیگیری هایی جهت الکترونیکی شدن هرچه زودتر انتخابات انجام دادم که متاسفانه کوتاهی وزارت کشور باعث بروز برخی مشکلات شد.

نماینده اهواز در مجلس ادامه داد: این روند برگزاری و سوءمدیریت در برگزاری انتخابات الکترونیکی که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر کمک می‌کرد که با دقت بیشتری کار پیش رود و عملا دوگانگی که در انتخابات به صورت دستی و الکترونیکی به وجود آمد، تا دو روز بعد از انتخابات وزارت کشور سامانه ای را برای تجمیع آرا طراحی نکرده بود.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده تنها نماینده ای بودم که به برخی اعمال سلیقه ها در رد و تایید نامزدهای انتخاباتی به جهت احقاق حق نامزدها اعتراض کرده و ضمن نامه به رییس مجلس و ارائه نطق در صحن علنی، در هیات نظارت نیز موضوع را پیگیری کردم.

یوسفی با بیان اینکه برگزاری انتخابات با وزارت کشور و سازمان های زیربط مانند فرمانداری و استانداری‌ها است، عنوان کرد: نظارت بر انتخابات و نحوه شمارش آراء با سه نفر از همکاران ما در مجلس یعنی آقای ساعدی نماینده دشت آزادگان، آقای گیلانی نماینده شوشتر و آقای محفوظی نماینده آبادان که مسئولین نظارت استان در حوزه انتخابات شورای شهر را برعهده داشتند، بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه بازرسی *بنده، آقایان جویجری و حسینی نمایندگان اهواز و آقای کعب عمیر* نماینده شوش هم حضور پیدا کرده و بر روند اجرای کار نظارت شد، یعنی اجرا با فرمانداری‌ها و نظارت نیز با همکاران ما در مجلس به عنوان هیات نظارت در انتخابات شورا بودند که به واسطه آنها و معرفی افرادی به عنوان هیات نظارت شهرستان‌ها صورت می‌گرفت که آن چیزی که اتفاق می افتد صیانت از آراء مردم باشد.

وی همچنین اظهار داشت: کوتاهی که وزرات کشور در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی انجام داد به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که از روز اول معترض این موضوع بوده ام که چرا فرایند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را وزارت کشور بی دلیل به تاخیر انداخت و سوءمدیریت آن باعث شد شمارش و تجمیع آرا با تاخیر انجام شود.

یوسفی با بیان اینکه در ستاد برگزاری انتخابات تجمیع آراء صورت گرفت، تصریح کرد: صورت جلسه‌های که از شعب تنظیم شده و به ستاد انتخابات و فرمانداری ها آماده بودند تجمیع شدند، یعنی اگر آرایی به هر دلیلی باطل شود و رأی‌هایی که نامزدها بدست آوردند، همگی در شعب جمع بندی می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس، خاطر نشان کرد: در این دوره از انتخابات به دلیل عدم آشنایی با انتخابات الکترونیکی و یا کوتاهی وزارت کشور شاهد آراء زیاد باطله در انتخابات ریاست جمهوری نیز بودیم.

وی ادامه داد: موضوع آراء باطله را از فرماندار پیگیر شدیم که ٣٧ هزار رای باطله ممکن است عوامل اجرایی صندوقی را باطل کرده باشند، که مشخص شد هیچ صندوقی را باطل نشده و عملا آراء باطله ای هستند که در شعب به دلیل مخدوش بودن، رای سفید، یا آرایی که به هر دلیلی به نام نامزد ها نبودند، در صندوق ها به صورت پراکنده بودند و هیچ صندوقی به صورت یکجا باطل نشده است.

یوسفی در ادامه، عنوان کرد: تلاش همگی بر این بود که به عوامل اجرایی به دلیل سوءمدیریت در وزارت کشور تاخیری به وجود آمده بود کمک کنند و در تجمیع آرا نمایندگان مجلس هیج اجازه نداشته اند که برخی از دوستان مباحثی را مطرح می‌کنند شاید از عدم اطلاع از برگزاری انتخابات باشد.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساده انگاری است که فکر کنند شخصی می‌تواند یک‌ نفره نتیجه انتخابات را تغییر دهد از نظر شکلی با توجه به تنوع افکار و حضور دیگر *نمایندگان اهواز و تعدادی از نمایندگان استان* این موضوع قابل انجام نخواهد بود، و این بی اطلاعی از روند تجیمع آراء است که بگوییم یک فرد می‌تواند همه افراد حاضر را قانع کند که به هدف خود برسد.

نماینده اهواز در پایان با بیان اینکه اعتراض حق کاندیداهای شورای شهر است، افزود: سوءمدیریت در وزارت کشور باعث شد که این تاخیر به وجود آمده و اگر کسی به روند برگزاری انتخابات اعتراض دارد با توجه به روند قانونی پیش بینی شده به عنوان نماینده مردم خود را ملزم میدانیم که این موضوع را از فرآیند قانونی حق آنها را مطالبه کنم و نتیجه را به اطلاع همشهریان برسانم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.