×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
رشد ۱۲۸ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های قتل خوزستان

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی از اهداف شورای حل اختلاف استان است که در سال‌های اخیر با کمک خیران، بزرگان و صلح یاران اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفت.

وی گفت: در سال گذشته ۲۰۶ فقره پرونده قتل در استان به صلح و سازش و بخشش ختم شد که این رقم در سال قبل از آن ۹۰ مورد بوده است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با تاکید بر توسعه و گسترش صلح و سازش در استان اظهار کرد: این اقدام باعث تضمین امنیت و آرامش در جامعه خواهد شد.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: برخی معتقد هستند که صلح و سازش در پرونده‌های قتل و یا برخی پرونده‌های قضایی باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شود اما تجربه و تحقیقات انجام شده نشان داده که ضریب امنیت در جامعه را افزایش می‌دهد.

فعالیت ۱۳۳ نفر داور در شورای حل اختلاف خوزستان

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: از سال ۹۸ داوری عمومی و تخصصی در شوراهای حل اختلاف خوزستان به کار گرفته شده و تا کنون ۱۳۳ نفر در این عرصه فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۱۹ نفر کار میانجیگری در شوراهای حل اختلاف خوزستان را انجام می‌دهند و در حل و فصل پرونده‌های قضایی همکاری دارند.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: تلاش می‌شود تا با کمک نیروهای داوری و میانجیگری بار ورود پرونده به دادگاه‌های استان کاهش یابد.

استفاده از ظرفیت صلح یاران برای توسعه صلح و سازش در خوزستان

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: یکهزار و ۴۷۲ نفر صلح یار در استان به دستگاه قضا برای حل و فصل پرونده‌های قضایی کمک می‌کنند که در بخش‌های مختلفی از جمله اصناف، آموزش و پرورش و یا ادارات فعال هستند.

وی گفت: مردم خوزستان خواستار توسعه صلح و سازش در استان هستند و از هر فردی که تمایل به همکاری در این زمینه را داشته باشد استقبال می‌شود.

فعالیت شعب تخصصی حل اختلاف در خوزستان

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: برای بررسی کارشناسی پرونده‌های قضایی در استان شعب تخصصی حل اختلاف در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ شعبه تخصصی حل اختلاف در استان فعال است گفت: از جمله آنها می‌توان به شعب تخصصی کشاورزی، زندان‌ها، اصناف، اوقاف و یا خانه مطبوعات اشاره کرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.