×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
نباید انتخاب شهردار سلیقه ای باشد/ لزوم انتخاب شهرداری جهادی و متخصص/ ارتقا سطح کیفی خدمات شهری، راه برون رفت از بحران ها

سید ناصر مهداوی عضو منتخب شورای شهر اهواز بر اساس سوابق موجود فردی کهنه کار شایسته و لایق با خوی جهادی است که با هدف خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم کلانشهر اهواز با تلاش بر رفع محرومیت و بحران های فعلی بر حسب آرا قابل توجه از شهروندان اهوازی موفق به حضور در  ششمین دوره شورای شهر اسلامی اهواز شده است.
خبرفوری به منظور آشنایی بیشتر با اهداف این عضو منتخب شورای شهر کلانشهر اهواز با او به گفتگو نشسته که از نگاه تان می گذرد.
بحران مدیریت شهری در کلانشهر اهواز
سید ناصر مهدوای در گفتگو با خبر فوری با اشاره به دلیل اصلی اش برای ورود به شورای شهر اهواز اظهار کرد: آنچه که هدف اصلی ام برای حضور در شورای شهر است خدمت به مردم شهرم می باشد که شایسته خدمات مطلوب تری هستند.
وی افزود: اکنون کلانشهر اهواز به لحاظ مدیریت شهری دچار ضعف قابل توجهی است و این مسئله گریبانگیر مردم شده است و آنها را از خواسته های به حق، ضروری و اولیه شان نیز دور کرده است.
 مهداوی تصریح کرد: خلاء های موجود در مدیریت شهری اهواز به گونه ای است که مردم را بسیار گله مند کرده است و خوب حق هم دارند وقتی که می بینیم شهر ما به عنوان یک کلانشهر در مقایسه با دیگر کلانشهرها در شاخص هایی که در رابطه با توسعه شهرها تعریف شده بسیار عقب است، شاخص هایی همچون فضای سبز، ناوگان حمل‌ونقل، ترافیک، زیرساخت ها، ورودی شهر، مبلمان شهری، المان و …
لزوم انتخاب شهرداری توانمند و کاردان مطابق با نیازها
عضو منتخب شورای شهر اهواز عنوان کرد: اکنون توقع و نیاز اصلی مردم از ما اعضای منتخب شورای شهر این است تا شهرداری در حد و اندازه کلانشهر اهواز انتخاب شود تا بتواند مطابق با نیاز و خواسته های مردم اقدام کند.
وی در پاسخ به این سوال که شهرداری که از سوی اعضاء شورای شهر انتخاب می‌شود باید چه شاخص‌ها و ویژگی‌هایی داشته باشد و فرایند پیشنهادی شما پیرامون این موضوع چیست، اظهار کرد: معتقدم باید شهرداری انتخاب شود که دارای رزومه قابل قبولی بوده و از ارتباطات قابل توجهی با دولت انقلابی برخوردار باشد تا بتواند در جذب اعتبارات دولتی و بخش خصوصی توانمند عمل کند.
 همچنین باید شهردار جدید شخصی کاردان و دارای نگاه راهبردی و دارای فهم در موضوعات مختلف شهر اهواز و به دور از حاشیه باشد.
مهداوی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در سرمایه گذاری بخش خصوصی ضعیف هستیم می بایست شهردار جدید به قدری کار اجرایی موفق در کارنامه خود داشته باشد که بتواند آنها را در این کلانشهر پیاده و در جذب سرمایه گذار نیز موفق عمل کند.
عضو منتخب شورای شهر اهواز با تاکید بر اینکه جهادی و ملی بودن از معیارهای اصلی انتخاب شهردار باشد، گفت: نباید شهرداری که بنا است انتخاب شود شخصی امتیازدهنده، و یا سهم خواه باشد، شورای شهر نیز می بایست اولویت های شهر را برای شهردار جدید مطابق با نیازها و آنچه که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند تعریف و نظارت می کنیم.
شهردار باید دیدگاه همه جانبه داشته باشد
وی در رابطه با ویژگی‌های مدیریت شهری و زیرساخت‌های لازم، بیان کرد: مدیریت شهری باید از ویژگی‌های بارزی در همه عرصه‌ها از جمله نگاه همه‌ جانبه نسبت به شهر، علاقه، شناخت کافی نسبت به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های شهر اهواز و دارای روحیه انقلابی و مردمی باشد.
عضو منتخب ششمین دوره شورای شهر اهواز بیان داشت: بدیهی است و م یدانیم که دخالت شورای شهر در عزل و نصب‌ها غیرقانونی است از این جهت نظارت شورای شهر بر شهردار باید قانونمند و موثر باشد و از سوی دیگر باید شفاف سازی شود که شورای شهر چه کارهایی در جهت خدمت رسانی به مردم انجام می دهد.
توجه به مدیریت واحد شهری با هدف خدمات رسانی مطلوب
مهداوی اظهار داشت: همانگونه که رئیس جمهور منتخب قول انتخاب استاندار با اختیارات ویژه به خوزستان داده است بر این اساس باید شهردار اهواز هم شهرداری ویژه باشد.
وی با اشاره به یکی از معضلات موجود در کلانشهر اهواز تصریح کرد: مسئله عدم هماهنگی میان سازمان ها و شرکت های خدمات رسان با شهرداری اهواز بسیار پر رنگ است. این درحالی است که چنانچه این سازمان های خدمات رسان به مدیریت واحد و مشترکی با شهرداری اهواز نرسند، مشکلات همچنان ادامه خواهند داشت.
عضو منتخب ششمین دوره شورای شهر اهواز همچنین اظهار داشت: مسیله مهم دیگر این است که باید مدیران شهرداری کلانشهر ها در مدیریت شهری اهواز سهامدار باشند، یعنی همانگونه که در زمان بروز بلایای طبیعی استاندار معین انتخاب می شود در شرایط فعلی هم باید به این روش مهم توجه داشت، چرا که اکنون وضعیت مدیریت شهری در اهواز فوق العاده بحرانی است بنابراین شهرداران موفق کلانشهرها باید سهامدار اهواز شوند و برای همکاری لازم گام بردارند.
مهداوی ضمن تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، بیان کرد: نیازمند مدیریتی هستیم که ضمن تأمین درآمدهای پایدار هم بتواند پروژه‌های بزرگ شهری که مردم شهر به آن نیازمند هستند را به اجرا برساند و درعین حال پروژه‌های کوچک و محله‌ محور که نقش مهمی در کیفیت زندگی مردم خصوصا در مناطق کم برخوردار را دارد به ثمر برساند.
عضو منتخب ششمین دوره شورای شهر اهواز ضمن تاکید بر لزوم توجه بر مطالبات به حق مردم اظهار کرد: شورای شهر باید مطالبه گر حق و حقوق مردم کلانشهر اهواز از صنایع آلاینده باشد. همچنین مالیات بر ارزش افزوده که حق مردم است باید به شهرداری اهواز پرداخت شود تا خدمت رسانی و ارتقا سطح کیفی خدمات شهری را شاهد باشیم.
چالش های کلانشهر اهواز مورد توجه قرار گیرد
وی بیان داشت: شهر یک موجود زنده است. اگر شهردار جدیدی که بنا است انتخاب شود سطح کیفی خدمات شهری را ارتقا دهد حتما می تواند رضایتمندی مردم را جلب نماید و شهر را پویاتر  کند.
مهداوی یادآور شد: یکی از موارد بسیار مهم این است که انتخاب شهردار سلیقه ای نباشد بلکه بر اساس شاخص ها بوده و عملکرد اعضای شورای شهر عملکردی مطابق با تعاریف و رعایت قانون و به نفع مردم باشد.
عضو منتخب ششمین دوره شورای شهر اهواز تاکید کرد: همچنین علاوه بر شهردار عملکرد شورای شهر نیز نباید سلیقه ای باشد و به دنبال منافع شخصی خود نباشند. ‌بنده در سال های بسیار خادم مردم بودم و هستم و قطع یقین در مسیر قانون به نفع مردم کار خواهم کرد.
مهداوی در خصوص انتخاب سرپرست شهرداری اهواز گفت: سرپرست نیز باید تابعی از شرایط شهردار کلانشهر باشد ، لذا پیشنهاد می شود ،سرپرست از میان کارکنان با سابقه شهرداری اهواز و حداقل دارای مدیریت شهری دیگر در استان انتخاب و معرفی گردد و همچنین سرپرست منتخب باید مکلف به اجرای قانون و عدم انجام عزل و نصب های سلیقه ای و سیاسی شود.
این عضو منتخب شورای ششم اهواز در پایان گفت: بنده با مردم عهد می بندم که به اتکای افکار عمومی ، زبان گویا و مطالبه گر حقوق آنها در مجامع مختلف و با بهره جستن از نظام پیشنهادات ، تدوین مصوبات و ابزار نظارتی باشم و هر اتفاق ، تصمیم و مصوبه ، دخالت ، رانت بخشی ، سوء استفاده و عدول از قانون را از طریق رسانه ها با مردم در میان بگذارم و هیچ کس را محرم تر از آنان نمی دانم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.