×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مراجعه ۲ هزار بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان در یک روز

دکتر حبیب حی بر روز دوشنبه در نشست خبری در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از اول تا نهم بهمن‌ جاری، سه هزار بیمار سرپایی کرونا به مراکز درمانی خوزستان مراجعه داشته‌اند که ۲ هزار نفر از آنها در تاریخ نهم بهمن مراجعه کردند که این موضوع قدرت سرایت بیماری را نشان می‌دهد به همین دلیل لازم است که اصحاب رسانه خیلی جدی در این قضیه ورود کنند.

وی افزود: شرایط شیوع سویه اُمیکرون در کشور و استان بحرانی است و آموزش در این زمینه حرف اول را می‌زند. متاسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن به درستی انجام نمی‌شود که خود می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا افراد به بیماری باشد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشک اهواز گفت:در طول دوران پاندمی کرونا حدود ۸۳ هزار نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند همچنین ۸۷ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و ۴۲ بیمارستان با حدود ۶ هزار و ۹۰۰ تخت زیر پوشش این دانشگاه هستند افزود: در طی این ۲ سال سخت هفت دستگاه سی تی اسکن، ۲۲ دستگاه اکسیژن ساز، پنج مخزن اکسیژن مایع و ۲۰۰ دستگاه ونتیلاتور به تجهیزات این دانشگاه اضافه شد.

حی بر ادامه داد: بیمارستان محلی حمیدیه، احداث بخش ان.آی.سی.یو، دیالیز و بهسازی بخش سی.سی.یو بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر، احداث اورژانس بیمارستان مادر رامهرمز، تعمیر و بهسازی بخش سی.سی.یو بیمارستان نظام مافی شوش و تکمیل اورژانس بیمارستان نظام مافی پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال هستند.

وی افزود: بیمارستان رازی اهواز به عنوان مرجع کرونا بوده و اکنون بیمارستان سینای اهواز را به عنوان پشتیبان معرفی کردیم. در مرحله بعد بیمارستان های امام خمینی(ره)و گلستان اهواز و بر اساس نیاز وارد چرخه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا می‌شوند.

حی بر گفت: بیمارستان های غیردانشگاهی اهواز همچون بیمارستان نفت و فاطمه الزهرا(س) در اهواز وارد چرخه خدمت رسانی به بیماران کرونایی شده‌اند ضمن اینکه بنا داریم در چهار گوشه شهر کلینیک‌های حاد تنفسی سرپایی برپا کنیم تا بار مراجعه به بیمارستان ها کمتر شود.

هم اکنون ۱۵ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان های استان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.