×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
استاندار خوزستان: مماشات با فساد زیر پای مدیر را خالی می کند

علی اکبرحسینی محراب روزجمعه در نشست شورای اداری استان که در گلزار شهدا اهواز واقع در یادمان شهید علی هاشمی همزمان با آغاز هفته دولت تشکیل شد بیان کرد: هفته دولت مزین است با نام شهید رجایی و باهنر، خدمتگزارانی متعهد و معتقد به اسلام بودند و ارزش آن ها به این بود که با مردم بودند و برای مردم خدمت می کردند.

وی این شهدا را نمونه بارز مدیران انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: زندگی این چهره های مهم انقلاب اسلامی، برای همه مدیران جمهوری اسلامی باید درس آموز باشد تا بتوان خدمتگزار واقعی مردم بود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های مدیریتی اشاره کرد و افزود: مماشات با فساد زیر پای مدیر را خالی و امکان کار و مدیریت را دشوار می کند.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه مدیر باید تهذیب نفس داشته باشد ادامه داد: معرفت دینی مسئولان می بایست بالا باشد و بر دانش خود بیفزاید تا در امکان مقابله و برخورد با درخواست های غیرقانونی و نابجا را داشته باشند.

استاندارخوزستان با بیان این که یک مدیر باید آفت کار تشکیلاتی را بشناسد بیان کرد: در این مسیر باید کارهای ابتکاری انجام داد و از موازی کاری پرهیز کرد.

وی به بخش دیگری از آفت های مدیریتی اشاره کرد و گفت: نبود تحرک در دستگاه های اجرایی و خودشیفتگی برخی مدیران را می توان از آفت های کار مدیریتی دانست.

استاندار خوزستان: مماشات با فساد زیر پای مدیر را خالی می کند

هفته دولت یک نماد است،هر روز هفته دولت است

حسینی محراب با بیان این که هفته دولت یک نماد است ادامه داد: هر روز هفته دولت است و آن چیزی که ما باید در این نماد نشان دهیم مسیر انتخاب شده ای که از شهید باهنر و رجایی الهام گرفته شده سرلوحه همه خدمتگزاران به مردم است.

وی با اشاره به بحث ضرورت کار تشکیلاتی بیان کرد: کار تشکیلاتی همانند ایمان، ثروت و جایگاه اجتماعی منبع قدرت است؛ قدرت با کار تشکیلاتی مرجعیت پیدا می کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: به عنوان مثال حزب الله، سپاه، وزارت دفاع و دستگاه های بزرگ که دستاوردهایی ازجمله خودکفایی در ساخت تجهیزات نظامی داشتند برای دشمن ایجاد بازدارندگی کرده اند و از این نظر نظام جمهوری اسلامی برگرفته از اراده سردارانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی با کار تشکیلاتی و برپایه مردم و بسیج در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران و مسوولان استانی بیان کرد: همانند قاسم سلیمانی باید کار تشکیلاتی انجام شود که لازمه آن این برنامه ریزی و تعیین چشم اندازهای قابل تحقق است.

مدیر باید نقش رهبری سازمانی داشته باشد

وی با اشاره به این که مدیر باید نقش رهبری سازمانی داشته باشد افزود: به این معنی که با دل و جان به جامعه خدمت شود و با پرهیز از فردگرایی، همواره در چارچوب برنامه ریزی ها و چشم اندازها گام برداشته شود.

حسینی محراب ادامه داد: تشکیلات به عنوان یک نظام، تقسیم وظایف را به همراه دارد، تشکیلات یعنی زنجیره ای کار کردن و هر کس اینگونه کار نمی کند تشکیلاتی نیست.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیر باید بافت انقلابی و دینی را در مجموعه خود حفظ کند افزود: پایبند بودن به مکارم اخلاقی و تفکردینی از بروز مشکلات پیشگیری می کند.

۲ هزار و ۱۰۷ طرح همزمان با هفته دولت در استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود

استاندارخوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های هفته دولت گفت: ۲ هزار و ۱۰۷ طرح همزمان با هفته دولت در استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود که از این تعداد یکهزار و ۹۹۶ طرح افتتاح و ۱۱ طرح آماده کلنگ زنی هستند.

وی با بیان اینکه دولت بر تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه طرح آبرسانی کوثر و فدک اهتمام دارد گفت: رفع مشکل آبرسانی به منطقه عنافچه از جمله پروژه هایی است که با جدیت در حال پیگیری است.

حسینی محراب اربعین حسینی را مهمترین موضوع کاری استان عنوان کرد و گفت: خدمات رسانی به زائران و رفع موانع احتمالی پیش‌رو در مرزهای شلمچه و چذابه باید همواره در اولویت قرار داشته باشد.

وی همچنین اجرایی شدن مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان را از اولویت های مهم کاری دستگاه های اجرایی استان دانست و گفت: باید تلاش کرد تا ظرفیت های قانونی فراهم شده در سفر رییس جمهور برای استان مطابق با سیاست های دولت به بهبود زیرساخت ها منجر شود و در این زمینه همه دستگاه ها باید از وزارتخانه های خود مطالبه گری کنند.

استاندار خوزستان در خصوص تعیین تکلیف کولرهای موجود در انبارهای اداره اموال تملیکی بیان داشت: بخشی از این کولرها به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده خواهد شد تا از این طریق بخشی از نیاز آنها به وسایل سرمایشی رفع شود.

حسینی محراب هماهنگی بین بخشی دستگاه ها برای رفع مشکلات مردم را ضروری دانست و بیان کرد: شهرداری و آبفا در بحث حفاری‌ها و آسفالت معابر باید تعامل داشته باشند تا کارها تسهیل شود.

پرداخت تسهیلات با حجم سپرده‌های بانکی در استان همخوانی

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات با حجم سپرده‌های بانکی در استان همخوانی ندارد گفت: باید در این خصوص، توازن لازم برقرار شود تا منافع مربوط به این سپرده ها به مردم استان برگردد.

وی افزود: نحوه ارزیابی مدیریت بانک ها در استان خوزستان نیاز به بازنگری دارد که در این صورت امکان پرداخت بیشتر تسهیلات و بهره مندی مردم استان از منابع موجود فراهم خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.