×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در خوزستان تشکیل می‌شود

علی دهقانی در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: این شعب در ایام برگزاری انتخابات به صورت ویژه به تخلفات و جرائم مرتبط با این حوزه رسیدگی خواهند کرد.

وی گفت: مجریان و ناظران برگزاری انتخابات باید ۲ هدف اصلی ، شامل شناسایی افراد صالح و برگزاری انتخابات سالم را دنبال کنند و همه عوامل مسئول باید به برگزاری هرچه بهتر ،سالم‌تر و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند.

دهقانی افزود: مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن و حق اساسی آنان است و باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که مردم نقش اصلی خود را در این انتخابات ایفا کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات، بیان کرد: این امر باید برای مردم به عنوان مشارکت کنندگان اصلی، محسوس و مشهود باشد و انتظار می‌رود که شورای نگهبان در جهت جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به این عرصه، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

دهقانی افزود: هرچه به روز انتخابات نزدیک‌تر شویم، فضای شایعات به‌ویژه در فضای مجازی گسترده‌تر خواهد شد و این توجه به این مهم نیاز به مدیریت صحیح دارد.

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه جلسات این ستاد باید به‌صورت منظم و در صورت نیاز به‌صورت فوق العاده برگزار شود، افزود: در شهرستان‌ها این ستاد با حضور مسئولان مربوطه، مجریان، ناظران و تامین کنندگان امنیت انتخابات و با نظارت دادگستری فعال خواهد بود.

اسفند ماه امسال ۲ انتخابات نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.