×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
مدارس ابتدایی خوزستان تا پایان اردیبهشت فعال هستند

سیده فرانک موسوی افزود: ۶۲۲ هزار دانش آموز ابتدایی استان خوزستان تا آخر اردیبهشت ماه در حال آموزش هستند، در صورتی که دانش آموزی لازم التوجه باشد آموزش تا ۱۵ خرداد ادامه می یابد، پس از آن دوباره مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ اگر باز هم نیاز به آموزش داشته باشند تا شهریورماه با کمک معلم و والدین آموزش می بیند؛ سپس ارزیابی شود و با آموزش باکیفیت در دوره تحصیلی بعد تحصیل خواهد کرد.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهارکرد: در دوره ابتدایی چیزی به نام رتبه نداریم و جشنواره ای در ابتدایی نداریم که رتبه دانش آموزان را تعیین کند زیرا ارزشیابی توصیفی است؛ دانش آموزان باید بدون اضطراب توانمندی خود را بروز دهند؛ در ابتدایی این فرصت را به دانش آموز می دهیم که بنا به علاقمندی خود طرح پژوهشی ارایه کند.

برگزاری جشن الفبا برای ۹۵ هزار دانش آموز پایه اول

وی در خصوص جشن الفبا در استان خوزستان نیز گفت: امروز این جشن در کل استان به صورت یکپارچه برای ۹۵ هزار دانش آموز پایه اول در حال برگزاری است ولی این جشن به معنای پایان سال تحصیلی برای آنها نیست.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: دانش آموزان پایه اول امروز این شادی را که می توانند بنویسند، ارتباط برقرار کنند و در مهارت های کلامی رشد یافتند را جشن می‌گیرند تا تجربه خاطره انگیری برای آنها رقم زده شود.

موسوی در خصوص کمبود نیرو برای مدارس ابتدایی خوزستان نیز گفت: به طور طبیعی همه ساله تعدادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و همیشه کمبود نیرو داریم که این امر باید سازماندهی و مدیریت شود.

وی گفت: امسال ورودی دانشگاه فرهنگیان را خواهیم داشت علاوه بر آن آزمون استخدامی نیز برگزار می شود و آمار قابل توجهی وارد آموزش ابتدایی آموزش و پرورش می شوند، با نیروهایی که وارد می شود بخشی از کمبود رفع می شود بخش دیگر نیز با شیفت دوم حل می شود امیدواریم مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

معاون آموزش وپرورش خوزستان بیان کرد: سازماندهی نیروها حتما باید مدیریت شود تا کلاسی بدون معلم نباشد و خانواده ها دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.