×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
اهدای یک میلیون سرنگ‌ از سوی صنعت نفت به دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ین اهدای این سرنگ‌ها روز یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در محل کارخانه سرنگ‌سازی در اهواز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این آیین گفت: این شرکت برای مدیریت کرونا خود را مکلف به همکاری مستمر با دانشگاه علوم پزشکی دانسته و می‌داند و بر این اساس تاکنون علاوه بر اهدای سه میلیون سرنگ برای واکسیناسیون، نسبت به اهدای ۴۳ دستگاه ونتیلاتور و اختصاص فضای مناسب برای واکسیناسیون شهروندان اقدام کرده است.

علیرضا دانشی افزود: در این مدت بیمارستان نفت اهواز نیز از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و پس از بیمارستان رازی دومین بیمارستان پذیرای این بیماران در اهواز بود.

وی گفت: در دولت سیزدهم، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خود را مکلف می‌داند که در کنار وظیفه ذاتی خود که نگهداشت تولید نفت و تامین خوراک پالایشگاه‌های داخلی و صادارات است در زمینه توسعه بهداشت خوزستان در چارچوب اختیارات فعالیت کند.

دانشی ادامه داد: بسیاری از صنایع در خوزستان آلاینده‌ هستند اما صنعت نفت مظلوم واقع شده و در این خصوص پیشنهاد می‌شود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نقشه راهی تدوین و آنچه شایسته مردم خوزستان است محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای تامین نیازهای حوزه بهداشت و درمان گفت: خوزستان دارای ظرفیت‌های بالایی است که در صورت حمایت می‌تواند به قطب تولید دارو و تجهیزات پزشکی و توریسم درمانی تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز با تقدیر از همکاری‌ شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مدیریت کرونا گفت: شیوع کرونا آزمونی بود که دستگاه‌های مختلف از جمله نفت از آن سربلند بیرون آمدند.

دکتر محمد حسین سرمست با بیان اینکه ۱۰ آلاینده در خوزستان وجود دارد افزود: باید تلاش کنیم که در استان نفتخیز خوزستان برای مردم رضایتمندی ایجاد کنیم و در این زمینه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همانگونه که تاکنون بوده می تواند خدمات بهینه‌تری ارایه کند.

گفتنی است مهر پارسال نیز ۲ میلیون سرنگ اهدایی شرکت ملی نفت ایران برای واکسیناسیون مردم خوزستان، به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تحویل داده شد.

این اقدام با موافقت وزیر نفت و از محل اعتبارات مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران انجام شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.