×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
دانش‌آموزان کانون اصلاح و تربیت خوزستان به کلاس درس می‌روند

زیبا صالح‌پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های استان خوزستان، خیرین مدرسه‌ساز هستند که در سال‌ گذشته رتبه اول کشور را کسب کردند و باید سعی کنیم این رتبه و افتخار معنوی را از دست ندهیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز اولویت دادن به ساخت هنرستان‌ها است، ادامه داد: ساخت سه هنرستان در دشت آزادگان، ادامه ساخت یک هنرستان در آغاجاری و کلنگ‌زنی دو هنرستان دیگر در رامهرمز و بهبهان از اقدامات اخیر مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان گفت: نگاه غلطی وجود دارد که بنا به آن فکر می‌کنند هنرستان جای بچه‌های تنبل است؛ تغییر این نگاه وظیفه‌ای بر عهده معلمان و مسئولان آموزش و پرورش است و باید برای آن فرهنگ‌سازی کنند. موظفیم فرهنگ‌سازی کنیم که هنرستان محل تحصیل دانش‌آموز تنبل نیست بلکه محل تحصیل دانش‌آموزان علاقه‌مند و هنرمند است.

صالح‌پور با اشاره به برگزاری گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در اصفهان عنوان کرد: در این جلسه بیان شد که تنها در استان اصفهان، در سال جاری ۳۵ هنرستان جوار با هماهنگی شرکت‌ها و صنایع کلنگ‌زنی شده‌اند تا دانش‌آموزان با علاقه و امید درس بخوانند و بعد از فارغ‌التحصیلی جذب شوند. انتظار داریم که در استان خوزستان نیز از ظرفیت موجود استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم ادامه تحصیل دانش‌آموزان زندانی، گفت: افرادی که در کانون اصلاح و تربیت حضور دارند در سنین ۹ تا ۱۸ سال و در سن تحصیل هستند و از آنجا که نمی‌توانند از کانون خارج شوند، با یک خیر مذاکره کردیم و وی پذیرفت که متناسب با نیاز کانون، چهار کلاس درس در محل زندان ساخته شود تا این بچه‌ها فرصت تحصیل را از دست ندهند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان در پایان گفت: در خصوص کودکان کار نیز یک NGO در استان خوزستان ۳۵۰ کودک کار را پوشش داده است که بخشی از آن‌ها دانش‌آموز هستند. این مرکز از معلمان علاقه‌مند برای تحصیل این دانش‌آموزان استفاده می‌کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.