×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پنج هزار و ۸۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان به کلاس درس بر می‌گردند

صادق خلیلیان در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد:برنامه ریزی شده تا کلاس‌های ویژه ای برای این دانش‌آموزان ایجاد شود تا دوباره به کلاس درس و ادامه تحصیل بازگردند.

وی گفت: در دوران کرونا دانش آموزان بیشتر به صورت مجازی آموزش می‌دیدند که دچار آسیب و  مشکلاتی در بخش آموزش شدند به همین دلیل برنامه ریزی شده  تا کلاس های جبرانی برای دانش آموزانی که در این دوران دچار افت تحصیلی شدند برگزار شود تا برای کلاس‌های حضوری در سال تحصیلی جدید آماده شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای تثبیت یادگیری دانش آموزانی که در دوران شیوع کرونا دچار افت تحصیلی شدند باید کلاس جبرانی برگزار شود و باید تلاش شود تا پوشش جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گسترش یابد.

خلیلیان در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان بیان کرد: باید دانش آموزانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای پرورش یابند که در آینده با مهارتی که کسب کرده‌اند توانایی کار و ایجاد درآمد را داشته باشند.

وی با اشاره به وجود مدارس فرسوده در برخی شهرهای خوزستان افزود: بازسازی و نوسازی مدارس در برخی  مراکز شهرستان های استان با عمر بالای ۵۰ سال باید با یک برنامه زمان بندی مشخص و تامین منابع ، انجام شود و به گونه‌ای استحکام سازی صورت گیرد تا خطری برای دانش آموزان نداشته باشند.

رییس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز و عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: در آموزش و پرورش بحثی به نام تقاضای اجتماعی وجود دارد که بسیار اهمیت دارد؛ بیشتر خانواده‌ها علاقمند به تحصیل فرزندان خود در رشته‌هایی همچون پزشکی و مهندسی را دارند و کمتر به رشته‌های فنی و مهارتی تمایل دارند.
دکتر منصور مرعشی با اشاره به سیاست نظام آموزش و پرورش در مسیر توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیان کرد: ابتدا باید تحول فکری ایجاد کرد تا خانواده‌ها دانش آموزان خود را به سمت رشته‌های مهارتی سوق دهند.

وی گفت: با کمک یک نیکوکار، ساختمانی فرسوده  در دانشگاه شهید چمران اهواز در دست بازسازی است تا تبدیل به مرکز آموزش مهارت معماری شود و دانشجویان این رشته در کنار آموزش تئوری، مهارت آمورند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۹۰ هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.