×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
مسئولانی که دستور ستاد کرونا را اجرا نکنند، با دادگاه طرف می‌شوند

صادق خلیلیان در نشست کارگروه مدیریت پسماند که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر جمع‌آوری پسماندهای بیمارستان‌های سینا و رازی اهواز توسط شهرداری اهواز اظهار کرد: جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و دیگر مراکز طبی تشخیصی بسیار مهم و به سلامت جامعه مرتبط است بنابراین موظف به جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی هستیم.

وی با تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه افزود: منصب‌ها، ملک شخصی کسی نیست؛ برخی از مسئولان حاکمیتی به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و برخی به صورت غیر مستقیم. تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا لازم‌الاجرا است و اگر کسی دستور را اجرایی نکند، با دادگاه و دادستانی طرف خواهد بود. اگر هم مشکلاتی وجود دارد باید نامه‌نگاری انجام و برای رفع مشکل، تلاش شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در همه کشورهای جهان شهرداری‌ها موظف هستند هزینه‌های خود را تامین کنند؛ شهرداری اهواز به نوعی در حال دریافت خدمات حاکمیتی است به گونه‌ای که حقوق بخش اعظم پرسنل شهرداری اهواز توسط حاکمیت پرداخت می‌شود. به طور مثال مالیات بر ارزش افزوده گرفته و به شهرداری داده می‌شود در حالی که مالیات بر ارزش افزوده بخشی از منابع بودجه‌ای کشور محسوب می‌شود اما برای کمک به شهرداری‌ها این کار انجام می‌شود.

وی گفت: منابع مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی، بابت پرداخت حقوق نیستند و برای انجام وظایف شهرداری اختصاص می‌یابند و یکی از وظایف اولیه و بدیهی شهرداری، جمع‌آوری زباله است؛ اگر شهرداری زباله‌ها را جمع‌آوری نکند، می‌خواهد چه کار کند؟

خلیلیان با اشاره به وجود نخاله در سطح شهرها افزود: فرمانداران باید نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند. در این خصوص باید احکام بازدارنده نیز صادر شود. یکی از پارک‌های مناطق اهواز رها شده و در آن نخاله ریخته می‌شد در حالی که تردد این ماشین‌آلات قابل رصد است.

وی گفت: در حال حاضر مشکلاتی مانند بیکاری و گرانی در جامعه وجود دارد بنابراین حداقل باید محیط مناسبی برای زندگی مردم فراهم شود. اگر همت وجود داشته باشد، قطعا می‌توان کار را اجرا کرد. مردم به مسئولان امید دارند و اگر این کار به درستی مدیریت نشود قابل گذشت نیست و نباید این وضعیت تدوام داشته باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید بر فرآیند جمع‌آوری پسماندها نظارت شود و پیش‌بینی‌ها درست باشند تا شاهد چنین وضعیتی نباشیم. نباید به گزارش‌های رسمی در مورد جمع‌آوری پسماندها اکتفا شود زیرا ممکن است این گزارش‌ها گول زننده باشند بنابراین باید این گزارش‌ها با توجه به اقدامات انجام شده بررسی و تطبیق داده شوند.

وی گفت: برنامه‌ها نباید منوط به رفت و آمد مسئولان باشد و نظام حکمرانی باید بر یک روال باشد. اگر اجرای بودجه عملیاتی و پرداخت هوشمند انجام شود، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.