×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
احکام بازدارنده برای شهرداری‌های خوزستان در مدیریت پسماند صادر می‌شود

عیسی پورسلیم در نشست کارگروه مدیریت پسماند که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن موضوع اخذ تعرفه از مراکز درمانی برای حمل، بی‌خطرسازی و امحای پسماندهای عفونی‌شان اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم تولید پسماندهای عفونی این مراکز با هم متفاوت است، نمی‌شود از همه مراکز درمانی تعرفه یکسانی گرفت.

وی افزود: چند سال است که در این زمینه جلسه تشکیل و موضوعی مصوب می‌شود  اما مشکل حل نمی‌شود. از عمده وظایف ذاتی شهرداری، حمل زباله است اما اراده‌ای از سوی شهرداری اهواز در این خصوص دیده نمی‌شود.

معاون حقوق عامه دادستانی مرکز خوزستان گفت: حتی به مدت یک هفته پسماندهای عفونی بیمارستان گلستان اهواز که یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های کشور است را شهرداری جمع‌آوری نمی‌کرد؛ بنابراین در دیگر شهرستان‌ها چه فاجعه‌ای در حال رخ دادن است؟

وی با بیان اینکه حل قطعی معضل پسماند نیازمند عزم جدی است، افزود: مشاهده می‌شود که نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری‌ها جمع‌آوری و نقاط مختلف پاکسازی می‌شوند اما مجددا نخاله ساختمانی در نقاط مختلف تخلیه می‌شود. البته بسیاری از خودروهایی که نخاله‌ها را در اطراف شهر تخلیه می‌کنند با شهرداری قرارداد دارند.

معاون حقوق عامه دادستانی مرکز خوزستان گفت: شهرداری اهواز عنوان می‌کند تعداد زیادی نیروی مازاد دارد پس باید برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در شهر، شب‌ها گشت اجراییات فعال شود.

وی با اشاره به مطرح شدن صدور احکام غیر بازدارنده در زمینه عدم فعالیت صحیح شهرداری‌ها در مدیریت پسماند، بیان کرد: آرای صادر شده، ضمیمه نامه‌ای شوند و به این معاونت ارسال شوند تا تبعات پسماند را برای این افراد توضیح دهیم و احکام سنگین و بازارنده صادر شود زیرا این وضعیت برازنده اهواز نیست.

پورسلیم در خصوص برخورد با رانندگان خودروهایی که نخاله‌های ساختمانی را در سطح شهر تخلیه می‌کنند، گفت: بر اساس قانون، این خودروها باید تا ۱۰ روز توقیف شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه صادق خلیلیان استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم جلوگیری از تخلیه نخاله ساختمانی در شهر گفت: در این خصوص باید از تردد خودروهای بدون پلاک یا مخدوش جلوگیری شود.

وی افزود: باید افرادی به عنوان ناظر در یک نقطه حضور داشته باشند و با هماهنگی دادستانی و پلیس راهور، افرادی که در شهر نخاله ساختمانی تخلیه می‌کنند را دستگیر کنند.

محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این زمینه گفت: شرایط به گونه‌ای شده که در جاهایی مانند ملاشیه در اهواز، عملا محل دفن دومی ایجاد شده و پسماندهای شهری در این نقطه وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.