×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۱ روستای غیزانیه اهواز

محمدرضا کرمی نژاد در مراسم کلنگ‌زنی اجرای طرح محرومیت‌زدایی در خوزستان اظهار کرد: در قالب این طرح که برای نخستین بار در دولت سیزدهم در خوزستان اجرا می‌شود، طرح محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به ۱۸۹ روستا در خوزستان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی حضرت ولیعصر (عج) آبرسانی می‌کند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و نگاه دولت به مناطق محروم، افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه شهرستان اهواز در قالب طرح جهاد آبرسانی از امروز آغاز شد تا مشکل روستاهای غیزانیه برای تامین آب شرب مرتفع شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه پروژه‌ای است که با همکاری سپاه کلنگ‌زنی شده و اعتبار این پروژه ۲۴۰ میلیارد تومان است.

کرمی نژاد با اشاره به آبرسانی به ۱۱ روستای غیزانیه عنوان کرد: در این پروژه روستاهای مسلمیه، عین المجبل، حلوه جامع، بتره ساختمان، طویله‌ها، شعمیط بندیل، ام الدیای، بیوض، سودان، عرب راشد و حیاویه از آب شرب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: در این پروژه سه مخزن تقویت فشار در روستاهای نزهه، صفیره و شیبان با ظرفیت ۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: این پروژه با اجرای ۴۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا می‌شود که روند اجرایی آن از امروز آغاز شده است.

کرمی نژاد با اشاره به احداث تصفیه‌خانه آب در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به ۱۱ روستای بخش غیزانیه، توسعه و احداث تصفیه‌خانه به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به آبرسانی به یک هزار و ۱۰۱ روستا از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در خوزستان گفت: ظرفیت تامین آب یک هزار و ۱۰۱ روستای آبرسانی شده در خوزستان به ۲۵۳ هزار مترمربع در شبانه روز افزایش یافته که برای اجرای آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کرمی نژاد با اشاره به آغاز پروژه‌های محرومیت زدایی در خوزستان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با شعار محرومیت زدایی بر روی کار آمده است و تا امروز در بخش محرومیت زدایی، پروژه‌های آبرسانی را در روستاهای شهرستان کرخه، شادگان، آبادان و اندیکا با جدیت آغاز کرده است و امروز نیز کلنگ پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه به زمین زده شد تا روند اجرایی این پروژه آغاز شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با اجرای این پروژه بخش غیزانیه به صورت کامل از نعمت آب شرب با کیفیت بهره‌مند می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.