×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
نقشه راه اقتصاد مقاومتی استان تدوین شود / تغییر ساعات کاری در ماه‌های گرم سال

صادق خلیلیان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: باید نقشه راه اقتصاد مقاومتی خوزستان تدوین و دستورکارها طبق نقشه راه تنظیم شود و تا پایان سال برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان محقق شوند.

وی افزود: شعار سال طبق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، بنابراین این پیوند باید با نقشه راه تنظیم و تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی با هم انجام شود.

استاندار خوزستان اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی را مهم دانست و گفت: توسعه تجارت با کشورهای همسایه اولویت اول ما است و پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که باعث افزایش تجارت با عراق شود؛ همچنین ضروری است تقویت بازارچه‌های مرزی در نقشه راه اقتصاد مقاومتی دیده شوند.

وی بیان کرد: تا نیمه اردیبهشت‌ماه برنامه‌ای برای توسعه تجارت از طریق پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه انجام و بخش خصوصی در ساماندهی بازارچه‌های مرزی نیز بکار گرفته شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، وی با اشاره به بکارگیری و نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: باید با ایجاد ظرفیت‌سازی بخش خصوصی و صنایع را تشویق کنیم که بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند که در همین راستا یکی از صنایع موفق به این کار شده است.

خلیلیان بر کاهش ۱۰ درصد مصارف برق تاکید کرد و گفت: دمای ادارات در بازه ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم و بر آن نظارت شود و اگر اداره‌ای نسبت به آن بی توجهی کند اعلام شود.

وی تصریح کرد: تغییر و تنظیم ساعت کار ادارات در ماه‌های گرم سال از دیگر مواردی است که جلسات بعدی در خصوص آن تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه قطعی برق در مصارف خانگی و صنعت بدون هماهنگی نباشد، ادامه داد: باید خانوارها را به سمت صرفه جویی و مصرف بهینه تشویق کنیم و رسانه‌ها در این موضوع نقش بسیار مهمی دارند.

وی بر همکاری اداره گاز با نیروگاه‌های گازی تاکید کرد و گفت: تامین برق صنایع کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تامین کننده و پشتیبان صنایع بزرگ هستند که اشتغال بالایی نیز دارند.

خلیلیان اضافه کرد: باید جایگزینی برای تولید برق بجای نیروگاه‌های برق‌آبی داشته باشیم تا در صورت بروز مشکل در ماه‌های گرم دچار قطعی برق نشویم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.