×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون استاندار خوزستان: نخبگان در صنایع استان به کار گرفته شوند

سید احمد موالی زاده در نشست کارگروه پژوهش، آموزش و فناوری استان با تاکید بر این که نتایج پژوهش‌های انجام شده در دستگاه‌های اجرایی استان را باید به صورت ملموس ارایه کرد گفت: هر پژوهشی که به سرانجام می‌رسد باید بر اساس مستندات  گزارش دهد که چه مشکلی را از دستگاه مربوطه برطرف کرده است و این کارگروه باید به عنوان مطالبه‌گر نتایج پژوهش‌ها نقش خود را به درستی ایفا کند تا اثربخشی پژوهش‌ها دیده شود.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش‌هایی که در سطح دستگاه‌های استان در جهت رفع چالش‌ها انجام می‌شود اظهار داشت: روند این پژوهش‌ها باید در مسیر حل مشکلات و چالش‌های استان باشد.

معاون استاندار با تاکید بر ضرورت تغییر ذهنیت‌ها نسبت به پژوهش‌ها گفت: این ذهنیت که یک پژوهش انجام شود و پس از آن در یک کتابخانه بایگانی شود باید تغییر کند لذا هر گونه پژوهشی که در کارگروه به تصویب می‌رسد و انجام می‌شود باید تاثیر عملیاتی آن طی گزارشی به صورت مستند ارایه و این اقدام به یک روال تبدیل شود.

وی با اشاره به ارزیابی دستگاه‎های اجرایی در هفته پژوهش گفت: دستگاه‎هایی که در هفته پژوهش همکاری لازم را داشته اند و در این زمینه ورود کرده‌اند ارزیابی می‌شوند و این ارزیابی در عملکرد مدیران و دستگاه های آنها لحاظ می‌گردد.

موالی زاده بر محوریت قرار دادن مدارس مناطق کم برخوردار در روز “درهای باز دانشگاه” در هفته پژوهش  تاکید کرد و خواستار عملیاتی شدن این موضوع در سطح استان شد.

وی توسعه آموزش‌ مجازی را در برهه فعلی یک اصل مهم خواند و خاطرنشان کرد: با وجود این که در کشور ما در زمینه آموزش مجازی همچنان ضعف‌هایی وجود دارد و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از آن رضایت ندارد اما این شیوه آموزش در دنیا به عنوان یک اصل دیده می‌شود و براساس شیوه‌نامه‌های آن پیشرفت آموزش، حاصل می شود از این رو می توان با بررسی کشورهایی که در این زمینه موفق بوده اند یک الگوی خوب در آموزش مجازی را استخراج کرد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.