×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
تاکید فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان بر اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی

ولی اله حیاتی در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان، در محل استانداری بیان کرد:استان خوزستان اکنون وارد موج ششم کرونا شده و تعداد مراجعان و بستری‌های ناشی از کرونا روز به روز در حال افزایش است اگرچه آمادگی خوبی در حوزه درمان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند، باید مراقبت جدی تری برای مقابله با سویه اُمیکرون در استان لحاظ شود.

حیاتی گفت: فرمانداران باید بحث تزریق دُز سوم واکسیناسیون جامعه هدف را جدی گرفته و این موضوع را در دستور کار ستادهای شهرستانی قرار دهند. شهرستان های با پوشش پایین تر باید اهتمام ویژه نسبت به این موضوع داشته باشند. همچنین امکانات قرنطینه‌ای باید در مرزها وجود داشته باشد زیرا نقطه آسیب پذیری ما مرزها هستند.

وی افزود: مرزهای ما همچنان باید برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا به طور دقیق کنترل شده و فرمانداران خرمشهر و دشت آزادگان باید مکان‌های قرنطینه را در این ۲ مرز برپا کنند. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان و اهواز باید ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه داشتن تست پی سی آر منفی و تزریق واکسن برای تردد از مرزها الزامی است ادامه داد: همچنین در صورت مثبت شدن تست اتباع عراقی، این افراد به کشور خود عودت داده شده و ایرانی های مبتلا به کرونا نیز به مکان‌های قرنطینه هدایت و سپس روانه شهر خود شوند.

حیاتی گفت: در قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان بحث رعایت شیوه‌نامه‌ها در مکان‌های پر ازدحام همچون مطب‌ها، دفاتر پیشخوان و پلیس + ۱۰ مطرح و تدابیر لازم در نظر گرفته شد که خوشبختانه درصد رعایت شیوه‌نامه‌ها در این مکان‌ها رو به افزایش است.

وی افزود: محدودیت‌های کرونایی بر اساس رنگ بندی ها اعمال می شود به این شکل که اگر رنگ شهرها قرمز شود نحوه آموزش ما غیرحضوری می‌شود و نحوه فعالیت اصناف نیز متفاوت خواهد بود. محدودیت ها باید توسط خود دستگاه های صادر کننده مجوز اعمال شود و کار قرارگاه و وزارت بهداشت اعمال نظارت عالیه بر اجرای دقیق محدودیت ها است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: در مورد نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم که فعلا بر اساس مصوبات این ستاد، آموزش همچنان حضوری است وی ادامه داد: همچنین مصوبه جدیدی در مورد برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نداشته‌ایم.

تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.