×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرماندار اهواز: پیگیر ایجاد نمایندگی برخی ادارات در اهواز هستیم

مسعود فلاحی در نشست انجمن کتابخانه های اهواز بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره و یا نمایندگی برای اهواز ندارد تا امور فرهنگی این شهرستان را رسیدگی کند، به همین منظور از استاندار خوزستان درخواست کردیم به منظور پیگیری و رسیدگی بهتر مسائل اهواز نمایندگان ادارات و سازمان هایی که در اهواز نمایندگی ندارند، ایجاد شوند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای انجام نشده است، افزود: برای هدایت کتابخوانان به کتابخانه‌ها باید کارهای اساسی انجام شود.

فلاحی با بیان اینکه فضای مجازی باعث شده مردم از حوزه کتاب و کتابخوانی دور شوند، گفت: فرهنگ عمومی مردم گذراندن وقت در فضای مجازی شده است.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در اهواز افزود: کتابخانه، زیرساخت‌های لازم را برای خواندن کتاب فراهم می‌کند اما برای ترویج کتابخوانی نیاز به فرهنگ سازی است که از دستگاه های متولی درخواست فعالیت بیشتری در این بخش را داریم.

فرماندار اهواز ضمن گله مندی از حاضر نشدن برخی مدیران در جلسات فرمانداری اظهارداشت: اگر مدیری امکان حضور در جلسات را ندارد لازم است که معاونان وی حضور یابند تا از مسائل و امور شهرستان اهواز باخبر شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی توجهی به تاکیدهای صورت گرفته بر تقویت فرهنگ عمومی ندارند، افزود: نیم درصد از درآمد ناخالص ملی طبق قانون باید به بحث فرهنگ و موضوعات فرهنگی اختصاص یابد.

فلاحی گفت: متاسفانه شناختی از فرهنگ عمومی در بحث کتابخوانی در اهواز وجود ندارد لذا از سازمان های فرهنگی درخواست داریم در راستای فرهنگی عمومی تلاش کنند.

وی افزود: باید با توسعه فرهنگ، ناهنجاری را کاهش دهیم زیرا زندان‌ها دیگر جایی برای بازداشت افراد بزهکار ندارند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.