×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
عملیات اجرایی طرح ۲ هزار هکتاری بیابان زدایی و نهال کاری در خوزستان شروع شد

این طرح بر اساس تفاهم نامه شرکت ملی نفت ایران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در پنج نقطه شلمچه ، رامهرمز ، شوش ، اهواز و آغاجاری با اعتباری بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال از اعتبارات نفت اجرا می‌شود.

استاندار خوزستان در این آیین که مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حضور داشت حفظ محیط زیست (آب ، هوا و خاک)را که در قانون اساسی به آن تصریح شده را بخشی از حقوق عامه بیان کرد و افزود:باید با اجرای طرح های آبخیزداری و نهال کاری ، ریزگردها را مهار و فضای زندگی مردم را بهبود ببخشیم.

صادق خلیلیان با اشاره به ضرورت مقابله با آلاینده هایی که منشاء داخلی و خارجی دارند و زندگی مردم را سخت کرده است اظهار داشت:توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیرنیست ازاین رو بهبود محیط زیست و مهار ریزگردها یک ضرورت اجتناب ناپذیراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه ۴.۹میلیون هکتار از مساحت ۶.۴میلیون هکتاری خوزستان را عرضه‌های ملی تشکیل می‌دهد افزود: از این میزان عرصه های ملی ، یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار بیابان در استان وجود دارد که  حدود ۳۴۳هزار هکتار آن کانون های تولید گرد و غبار است.

سیدمحمدتقی سجادی افزود:از سال ۱۳۹۵تا ۱۳۹۹ درسطحی بالغ بر ۲۵۰هزار هکتار از اراضی بیابانی و کانون های گرد وغبار اقدام های لازم برای تثبیت خاک ، آبخیزداری و قرق شروع شده که مهمترین بخش آن نهال کاری ۲۴هزار و ۸۰۰هکتار و ۲۴هزار هکتار مدیریت روان آب و قرق بوده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.