×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
عضو شورا: مجموعه مدیریت شهری اهواز از ظرفیت همراهی مردم محروم است

محمدحسین ملایی زمانی چهارشنبه در نطق پیش از دستور بیست و نهمین نشست رسمی شورا در صحن علنی این شورا افزود: مجموعه ای از عوامل موجب شده تا مشارکت مردمی در این کلانشهر در تمام سطوح پایین باشد که برای بازآفرینی اعتماد عمومی نیاز به کار موثر در سطح شهر است.

وی با اشاره به تاثیر باورها در رشد هر جامعه گفت: هر مقدار فرد و جامعه نسبت به ظرفیت ها، استعدادها، توانایی ها و مشکلات خود آگاهی بیشتری داشته باشد، رشد آن فرد و جامعه نیز سرعت بیشتری می گیرد و اگر چنین شناخت و باوری وجود نداشته باشد، امکان ارتقا و توسعه نیز ممکن نیست.

وی مشارکت مردم در تحول وضعیت کنونی را ضروری دانست و ادامه داد: همه باید به این باور برسیم که با برداشتن یک گام مثبت امکان تحول در شهر وجود دارد که تحقق این امر نیاز به همراهی همه مردم دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد از وجود نگاه منفی به سرمایه گذاری در مناطق محروم افزود: سرمایه گذاری در مناطق محروم نه تنها هدر رفت سرمایه نیست بلکه ذخیره سرمایه است که اثر سرمایه گذاری در این مناطق را می توان در ۱۰ سال آینده دید.

ملایی زمانی کار فرهنگی را نیاز اساسی اهواز دانست و ادامه داد: برای تحقق مشارکت مردمی، سرمایه گذاری در مناطق محروم همچنین ارتقای خودباوری نیاز به توجه جدی به موضوع فرهنگی در اهواز دارد.

وی گفت: استدعای ما از سازمان فرهنگی شهرداری و متولیان امر فرهنگ در کلاشهر اهواز این است که در راستای نشاط اجتماعی، ایجاد روحیه خودباوری و ارتقای مشارکت مردم در تمام سطوح با اطلاع رسانی به مردم در دستور کار قرار گیرد.

ملایی زمانی افزود: واقعیت این است که مردم به شهرداری و سیستم اداری به شدت بدبین هستند و تا زمانی که این موضوع حل نشود، امکان انتظار مشارکت از مردم را نباید داشت.

وی با تاکید بر انجام کار اثربخش برای گره گشایی از مشکل مردم افزود: متاسفانه کار اثربخشی که مردم نتیجه مثبت آن را در شهر ببینند تا کنون انجام نشده است در صورتیکه با انجام کار اثرگذار می توان امکان بازآفرینی اعتماد مردمی را فراهم کرد.

در این نشست که با حضور شهردار اهواز برگزار شد، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهادی این شهرداری بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد ریال به شورا تقدیم شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.