×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
عملیات ۲ هزار هکتاری بیابان زدایی در خوزستان اجرا می‌شود

محمد تقی سجادی در آیین عملیات اجرایی طرح ۲ هزار هکتاری بیابان زدایی که در منطقه صنعتی کریت کمپ انجام شد، اظهار کرد: استان خوزستان، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۴.۹ هکتار از آن، عرصه های ملی است. از این میزان، یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار بیابان و ۱۴۳ هزار هکتار از آن، کانون های گرد و غبار است.

وی افزود: در سال ۹۵ که موضوع ریزگردها تشدید شد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد، اتفاقات خوبی در حوزه های منابع طبیعی رخ داد. در فاصله زمانی سال ۹۵ تا ۹۹، بیش از ۲۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از عرصه های کانون گرد و غبار در کانون های ۷ گانه استان خوزستان نهال کاری شد و برای حدود ۲۴ هزار هکتار نیز برنامه مدیریت روان آب اتفاق افتاده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: با توجه به گستردگی عرصه های طبیعی باید توسط مردم، مجموعه های مختلف و صنعتی فعالیت و مشارکت شود و رویکرد ما نیز به این سمت است. از جمله اقدامات خوب صورت گرفته در سال جاری، احیای تفاهم نامه با وزارت نفت بوده که خوشبختانه با قول های داده شده، تا مبلغ ۲۰ میلیارد تومان جهت فعالیت های مدیریت منابع طبیعی خواهیم داشت.

سجادی تصریح کرد: در حدود ۲ هزار هکتار در ۵ نقطه از استان خوزستان شامل شلمچه، رامهرمز، شوش، اهواز و آغاجاری ، طرح بیابان زدایی اتفاق خواهد افتاد که حدود ۷۰۰ هکتار، نهال کاری و یک هزار و ۳۰۰ هکتار سایر فعالیت های منابع طبیعی شکل خواهد گرفت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.