×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
استاندار: وضعیت جاده های خوزستان مطلوب نیست

صادق خلیلیان در هفتمین نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان در محل استانداری با محور بررسی تصادف زنجیره ای ۵۰ دستگاه خودرو در مسیر بهبهان به اهواز اظهار داشت: وضعیت جاده های استان نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه در سطح ملی و استانی است و همین موضوع مسولیت آنها را سنگین تر کرده است.

وی با بیان اینکه حوادث رانندگی اخیر در استان خوزستان از جمله کشته شدن پنج نفر در مسیر بهبهان به اهواز و حادثه تصادف کارگران شرکت نفت در جاده اهواز- خرمشهر با ۱۰ کشته باعث نگرانی های جدی شده است گفت: استان خوزستان ظرفیت های عظیمی در بخش های مختلف حمل و نقل دارد و به همین واسطه میزان تردد در محورهای استان از حجم بالایی برخوردار است.

استاندار خوزستان افزود: این ترددها در راستای ایفای وظایف و نقش ملی استان است و به همین واسطه۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور به محصولات و کالاهای اساسی از خوزستان تامین می شود.

خلیلیان خوزستان را به عنوان یک منطقه عبور بین المللی برای انتقال کالاهای ترانزیتی معرفی کرد و گفت: بخشی از کالاهای ترانزیتی کشورهای منطقه قفقاز، آسیای میانه و کشورهای همسایه از مسیر استان خوزستان حمل می شود.

وی با بیان اینکه آنچه در جاده های استان خوزستان شاهد هستیم بخش عمده ای از آن به نقش استان و عملکرد ملی آن برمی گردد افزود: بنابراین طبیعی است که کشور نیز در قبال استان خوزستان به تعهدات خود بیش از پیش توجه داشته باشد که یکی از بخش های مورد نیاز به توجه، در حوزه جاده و زیرساخت های مربوطه آن است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۳۳ سال از جنگ تحمیلی گذشته است گفت: علیرغم گذشت این مدت اما جاده های استان در طول این سالها توسعه پیدا نکرده اند.

خلیلیان با اشاره به بخشی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان خوزستان بیان داشت: بر اساس مصوبات ابلاغی مربوط به حوزه راه، بیش از ۶۸ هزار میلیارد ریال منابع مالی در قالب اعتبارات سفر رئیس جمهور برای بخش جاده های این استان در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: خوزستان در بخش راه نیازمند منابع مالی بیشتری است که باید در چارچوب برنامه توسعه هفتم همچنین قانون بودجه ۱۴۰۱ به آن توجه شود.

خلیلیان با تاکید بر ضرورت بهبود معابر شهری بخصوص در کلانشهر اهواز افزود: در این راستا به شهرداری های استان کمک های لازم انجام می شود.

وی همچنین به اهمیت هوشمندسازی جاده های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۳ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده های استان وجود دارد اما استان خوزستان برای پوشش ترافیکی جاده ها به ۵۸۰ دوربین نیاز دارد.

در تصادف زنجیره ای ۵۰ دستگاه خودرو که ساعت ۷:۵۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۰ دی ماه در جاده بهبهان به اهواز رخ داد پنج نفر کشته شدند و ۴۱ نفر مصدوم شدند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.