×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
معاون شرکت توانیر:نصب کنتور هوشمند موجب مدیریت مصرف برق می‌شود

غلامعلی رخشانی مهر در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز که به صورت ویدیو کنفرانس در این شرکت برگزار شد، بیان کرد: سختی عبور از پیک برق تابستان ۱۴۰۰ با تلاش و مدیریت همه نیروهای این شرکت صورت گرفت.

وی افزود: در شرایطی که در تابستان گذشته ۱۳ هزار مگاوات نبود توازن تولید و مصرف برق داشتیم، با دانش و مدیریت نیروهای این شرکت کمترین تنش به مشترکان برق به ویژه بخش‌ خانگی وارد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش عدم تراز تولید و مصرف در تابستان ۱۴۰۱ ، ادامه داد: خوزستان و یزد استان‌هایی هستند که تامین برق برای آنها به ویژه در تابستان سخت است اما توانستیم در بخش خانگی برای مشترکان برق پایداری تامین کنیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر بیان کرد: آمادگی برای پاسخگویی به بارمصرف در سال آینده به عهده شرکت‌های توزیع است که با استفاده از ۲ ابزار رویت پذیری و کنترل پذیری به ویژه برای مشترکان با مصرف سنگین قابل اجرا است.

رخشانی مهر افزود: شرکت‌های توزیع، برنامه بزرگی برای تحقق رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکان بزرگ بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری، عمومی و اداری دارند که با برنامه‌های ابلاغ شده با قدرت درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تقریبا نیمی از برق پیک تابستان صرف بخش خانگی می‌شود گفت: ۱۵ درصد مشترکان بخش خانگی، ۵۰ درصد از انرژی اختصاصی به این بخش را در پیک برق مصرف می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۲ درصد از همین مشترکان خانگی سه هزار مگاوات معادل ۱۰ درصد از برقی که در پیک به بخش خانگی اختصاص داده شده را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد:برنامه‌هایی که در همه شرکت‌های توزیع برق کشور تدوین و ابلاغ شده، پیگیری و انجام خواهد شد تا نیاز به تامین انرژی در بخش تولید کمتر و از طرفی ناترازی در بخش توزیع مدیریت شود.

مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق اهواز نیز در این نشست گفت: وجود شرایط پیک بار مصرف در شبکه برق اهواز و اقلیم گرم این شهرستان باعث شده تا مدیران و کارشناسان توانمندی در مجموعه فعالیت کنند.
عبدالحمید عباس شیاری افزود: شرکت توزیع نیروی برق اهواز با همکاری مدیران، کارشناسان و کارکنان خود روند رو به رشدی دارد که حفظ این مسیر و تلاش در جهت ارتقای این جایگاه نیازمند همت مضاعف همه کارکنان است و این دانش و توانمندی در مسیر برنامه ریزی دقیق برای عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ استمرار خواهد داشت.

مهرداد فارسی مدان سرپرست سابق شرکت توزیع برق اهواز نیز در این نشست گفت:از همکاران این شرکت که با همدلی و حسن توجه باعث شدند تا عبور موفقی از پیک بار تابستان امسال و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان داشته باشیم تشکر می‌کنم.

عباس شیاری، پیش از این مدیرعامل توزیع برق یزد بود.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد برق قدرت و متولد شهرستان رامهرمز است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.