×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
استاندار خوزستان:دولت سیزدهم در بازسازی مناطق زلزله زده به دنبال کار نمایشی نیست

صادق خلیلیان یکشنبه شب در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاویون فرودگاه اهواز برگزار شد، افزود: طرح های در دست اقدام دولت سیزدهم در مناطق زلزله اندیکا  با نگاه محرومیت زدایی از این منطقه وبه صورت اقدامی پایدار است که در بهبود وضعیت منطقه می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت های خوبی در رفع محرومیت و بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا انجام شده است گفت: با برنامه ریزی انجام شده و تکمیل بخشی از واحدهای در دست احداث، تا پایان امسال بخشی از عشایر زلزله زده در سکونتگاه های دائم و مستحکم خود مستقر می شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه احداث و ترمیم راه های روستایی اندیکا نیاز به یک تصمیم جدی دارد، افزود: باید وضعیت نامناسب راه های روستایی اندیکا را با تصمیمی کارشناسانه یک بار برای همیشه تعیین تکلیف کرد.

وی ادامه داد: راه های روستایی اندیکا باید اصلاح، تعریض، زیرسازی و آسفالت شوند تا با یک بارندگی دسترسی اهالی منطقه به این راه ها قطع نشود.

خلیلیان افزود: تامین مایحتاج ضروری زندگی مانند قالی، یخچال و اجاق گاز برای یک هزار و ۵۰۰ خانوار زلزله زده اندیکا تامین شده است که در اختیار قرار دادن این اقلام منوط به احداث خانه های آسیب دیده است.

وی با انتقاد از عدم تخصیص کمک های بلاعوض به اهالی زلزله زده اندیکا اظهار داشت : در صورت تامین اعتبار بازسازی خانه های تخریب شده در مناطق زلزله زده سرعت می یابد ضمن اینکه برخی اهالی منطقه نیز این آمادگی دارند که در صورت تامین سیمان و ماسه ، اقدام به ساخت خانه های آسیب دیده خود کنند.

معاون اجرایی رییس جمهور در سفری ۲ روزه از روز گذشته وارد خوزستان شد و امروز در دومین روز سفر خود به این استان علاوه بر بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا، در جلسه قرارگاه بازسازی این شهر شرکت کرد.بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر، بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، دیدار با امام جمعه اهواز از جمله برنامه های دیروز معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان بود.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان دارای حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

رییس دولت سیزدهم هفتم آبان ماه امسال نیز به همراه معاون اول خود به صورت سرزده برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا وارد خوزستان شد و از نزدیک با حضور در مناطق زلزله زده دستورات لازم برای حل مشکل این مناطق را صادر کرد.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.