×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
اعلام آمادگی دولت جهت حمایت از طرح جامع فاضلاب اهواز

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در حاشیه بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز اظهار کرد: پروژه جمع آوری فاضلاب شهر اهواز در دو خط شرقی و غربی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با استفاده  از پیمانکاران قرارگاه خاتم الانبیا و بهره گیری از دانش دانشمندان ایرانی انجام می‌شود، افزود: بر اساس گزارشی که مدیر پروژه ارائه کرد، جوانان فعال و دانش بنیان کشورمان توانسته‌اند با طراحی دستگاه میکرو تی بی ام به رکورد خوبی در حفاری و لوله‌گذاری دست پیدا کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پیش بینی می‌شود بر اساس وعده‌های داده شده، در یک بازه زمانی دوساله خط شرقی و غربی پروژه جمع آوری فاضلاب شهر اهواز به بهره‌برداری برسد.

توقف ورود فاضلاب به رودخانه بابا اجرای طرح

مرتضوی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح از ورود فاضلاب به رودخانه جلوگیری می‌شود، گفت: در شهر اهواز فاضلاب در ۲۴ نقطه با رودخانه تلاقی دارد که در این نقاط متاسفانه فاضلاب شهری وارد رودخانه می‌شود و با اجرای این پروژه از ورود فاضلاب به رودخانه جلوگیری می‌شود و نهایتاً فاضلاب وارد تصفیه‌خانه‌های شهر اهواز خواهد شد.

وی بیان کرد: انتظار داریم که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وارد مذاکره شود و یک طرح  اساسی را برای جمع آوری آب‌های سطحی تدوین و اجرا کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام حمایت دولت از اجرای طرح جامع فاضلاب در اهواز خاطرنشان کرد: دولت این آمادگی را دارد تا با ارائه پیشنهاد و مشاوره،  مجموعه شهرداری را در اجرای این پروژه یاری کند.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.