×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
در مراسم تکریم و معارفه رییس جدید دانشگاه آزاد خوزستان چه گذشت؟

مراسم تکریم و معارفه روسای  قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور جمعی ازمسئولان و اساتید دانشگاهی در سالن شهدای مدافع حرم واحد اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام فرج اله براتی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و استان خوزستان در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج و بیان خدمات و فعالیتهای بسیج در عرصه های مختلف و نقش مدیران بسیجی در رفع موانع و انجام کارهای مفید گفت: بسیج همانند یک سد محکم در مقابل نفوذ فکری ،اجتماعی،سیاسی ، اقتصادی و نظامی دشمنان بوده است.

وی افزود: در فرهنگ سازی ، ایجاد تمدن ایرانی اسلامی و مبارزه با فتنه ها، بسیج خالصانه بهترین شکل ایفای نقش کرد و این نیازمند آن است که مسئولان در این هفته به وظایف قانونی، شرعی و ملی خود نسبت به بسیجیان توجه و اهتمام داشته باشند.

براتی با اشاره به ۵ فرایند انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی، دولت اسلامی ، کشور اسلامی و تمدن نوین اسلامی گفت: دست یافتن به این مسیرها بدون نقش گذاری بسیجیان در آنها امکان پذیر نخواهد بود.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود تغییر و تحول را لازمه پیشرفت و شکوفایی دانشگاهها عنوان کرد و به ارائه گزارشی از فعالیتهای ۴ ساله خود پرداخت.

زحمت و خدمت در دانشگاه را قدر بدانید

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم با بیان این مطلب که در دوره ای زندگی می‌کنیم که اسلام حاکم حکومت دینی است و هر خدمتی در آن ،خدمت به دین و خدمت به نظام اسلامی محسوب می شود افزود: این دوران بهترین فرصت مغتنم برای خدمت گذاری است که لحظه لحظه آن می تواند اجر و ارزش اخروی برای انسان داشته باشد.

حجت الاسلام علی عطایی نسب گفت: زحمت و خدمت در دانشگاه را قدر بدانید و می توان با برنامه ریزی و مدیریت خلاقانه، شاهد شکوفایی دانشگاه در همه زمینه ها بود.

بودجه‌های پژوهشی دانشگاهها به دلیل مشکلات مالی کاهش یافته است

علی افروس رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای از صدر اسلام تاکنون شهدای جنگ تحمیلی شهدای مدافع حرم مدافع امنیت و مدافع سلامت گفت: هفته بسیج ، گرامیداشت فداکاران و جانفشانی است که در هشت سال دوران دفاع مقدس با خلوص نیت و با دست خالی ولی با شجاعت تمام و با قدرت الهی توانستند از این سرزمین دفاع کنند.

وی با تاکید به اینکه امروز می توان با روحیه بسیجی و کار جهادی اتفاقات خوبی را در دانشگاه رقم زد ، با اشاره به مشکلات مالی در دانشگاه گفت: این مسئولیت‌ها امانت و یک فرصت خدمتگذاری است و می توان با برنامه ریزی، پشتکار، همیاری و همکاری و کار جهادی بر مشکلات دانشگاه فایق آمد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این که  برنامه تحولی دانشگاه، برنامه ای هوشمندانه ، دقیق و بر اساس طرح آمایش سرزمینی تدوین شده است گفت: این برنامه می تواند چراغ راه مدیران و روسای واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

افروس با اشاره به گسترش و تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال‌های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه اجتماعی چندانی در جامعه نداشت ولی طی دوره مدیریت جدید دانشگاه با کار جهادی و فعالیت‌های بسیجی وار مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه به طور چشمگیری افزایش و تقویت شده است.

رییس واحد اهواز استفاده از همه ظرفیت‌ها، پتانسیل‌هاو سلایق مختلف در دانشگاه را جزو برنامه های کاری خود برای شکوفایی دانشگاه اعلام کرد و گفت: برای نیل به این اهداف و برنامه‌ها عقلانیت و خردجمعی ، عملگرایی ، ایمان و معنویت سه عنصراساسی برای پیشرفت و شکوفایی است.

افروس با بیان این مطلب که بودجه‌های پژوهشی دانشگاهها به دلیل مشکلات مالی کاهش یافته است گفت:می توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تحصیلات تکمیلی و تبدیل پایان نامه ها به محصول و تولید تجاری تحول بزرگی را در حوزه پژوهش محوری ایجاد کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به وجود رودخانه های پر آب ، حضور یک هزار و ۲۰۰ کارگاه و مجتمع تولیدی و همچنین فعالیت ۷۳ شهرک صنعتی گفت:درصد بسیار کمی از اقتصاد استان در حوزه آموزشی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است که این دانشگاه می تواند با استفاده از پتانسلیهای موجود ، علاوه بر پیشرفت و ترقی خود،موجب افزایش خدمات متنوع و نوین در جامعه شود.
در پایان این مراسم،با اهدای لوح تقدیر از زحمات و خدمات براتی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تقدیر و افروس به عنوان رییس جدید این دانشگاه معرفی شد.

در کارنامه فعالیتهای علی افروس ریاست واحد دزفول،مدیر مرکز رشد نمونه کشوری، پژوهشگر نمونه دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری واحد اندیمشک،ریاست دانشکده کشاورزی واحد دزفول،ریاست مرکز رشد علم و فناوری شمال خوزستان و… به چشم می خورد.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.