×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
بازگشایی تدریجی مدارس خوزستان در کنار آموزش مجازی ادامه دارد

ولی اله حیاتی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان تاکنون اقدامات خوبی در خصوص واکسیناسیون انجام داده و تا پایان هفته جاری ۸۵ درصد جامعه هدف خود را واکسن می‌کنند.

وی با اشاره به تبعیت از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: در این ستاد، بازگشایی تدریجی مدارس مصوب شده و آموزش و پرورش خوزستان نیز زمینه لازم را برای انجام این کار آماده می‌کند بنابراین حضور در مدارس بر اساس تشخیص خود دانش آموز بوده و اجباری بر حضور همه دانش‌آموزان وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: آموزش و پرورش شرایط بازگشایی آرام، تدریجی دانش‌آموزان را فراهم کرده و در صورتی که شهرها به لحاظ کرونایی قرمز شدند آموزش غیرحضوری ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه نباید دچار عادی انگاری شویم و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را زیر پا بگذاریم ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون در وضعیت باثباتی هستیم باید تلاش برای واکسیناسیون حداکثری و تشدید نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام بخش ها، سرلوحه کار قرار گیرد.

حیاتی با اشاره به اینکه واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی لازم و ملزوم هم هستند گفت: دستگاه‌هایی که صادرکننده مجوز هستند مسوولیت اعمال نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بر عهده داشته تا در این خصوص با چالش روبه رو نشویم.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی باید با شدت بیشتری در خوزستان ادامه پیدا کند و نیز لازم است که امکانات پشتیبانی این طرح توسط استانداری  و فرمانداری اهواز تامین شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: بانک های خوزستان در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خوب عمل کردند، و امیدوارم تا هفته آینده بحث نصب تهویه بانک‌ها به پایان برسد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم در این شرایط دچار عادی انگاری نشده و مساله واکسیناسیون را با شدت دنبال کنیم تا از این مراحل عبور کنیم.

اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۱ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.