×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
۷۹ موافقت اصولی برای احداث تأسیسات اقامتی در خوزستان صادرشد

پیمان نبهانی همزمان با هفته گردشگری با تشریح عملکرد این معاونت در یک‌سال گذشته بیان کرد: تعداد ۳۴ هزارو ۶۸۲ نفر گردشگر داخلی از اول مهر پارسال تا پایان سال ۹۹ به اخوزستان وارد شدند و از آغاز سال جاری تاکنون نیز ۳۱هزار ۱۴۸ نفر به استان سفر کردند.

وی درخصوص گردشگران خارجی نیز افزود: تعداد گردشگران ورودی خارجی به استان در نیمه دوم پارسال یک‌هزار ۸۵۸ نفر و از آغاز امسال تاکنون یک‌هزار و ۹۹۰ نفر بوده است.

سرپرست معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان بیان کرد: هم اکنون ۷۱ پروژه فعال در حوزه تأسیسات گردشگری شامل هتل‌های یک تا پنج‌ستاره، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری، مرکز آب‌درمانی، مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه و مراکز سرگرمی ـ تفریحی با حجم سرمایه‌گذاری ۳۶هزار میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال در سطح استان فعال است .

وی افزود: میزان اشتغال پیش‌بینی‌شده برای این تعداد پروژه سه هزار ۷۳۱ نفر است؛ ضمن اینکه از این تعداد پروژه فعال، تعداد ۳۰ پروژه با مبلغ سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۱۷ میلیاردریال و اشتغال ۵۰۶ نفر تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی تأسیسات و اماکن اقامتی و گردشگری بیان کرد: در نیمه دوم پارسال ، سه پروانه دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری بند (ب) در خوزستان صادر شد و این آمار در نیمه نخست امسال به شش دفتر و شرکت افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: پارسال پروانه بهره‌برداری بند (ب) ۱۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خوزستان تعلیق شد که این تعداد در نیمه نخست امسال به ۲ مورد تقلیل یافت.
سرپرست معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان اینکه پارسال به دلیل شیوع کرونا، براساس بخشنامه وزارتخانه، همه گواهینامه‌های حرفه‌ای در حوزه گردشگری سلامت به مدت یک‌سال تمدید شدند گفت: امسال تاکنون تعداد ۹ گواهینامه در این حوزه صادر، چهار گواهینامه تمدید و ۲ گواهینامه درحال طی مراحل صدور هستند.
نبهانی گفت: پارسال برای یک هتل و ۲۸ خانه‌مسافر پروانه بهره‌برداری صادر شد و در همین سال پروانه بهره‌برداری ۲۰ هتل، دو مهمانپذیر، دو بوم‌گردی، دو مرکز تفریحی ـ سرگرمی و دو مجتمع گردشگری نیز تمدید شد؛ ضمن اینکه امسال تاکنون پروانه بهره‌برداری برای یک هتل و پنج خانه‌مسافر صادر شد و پروانه بهره‌برداری سه هتل، ۲ مهمانپذیر و سه مرکز تفریحی ـ سرگرمی تمدید شد.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته، شرکت‌های “حافظان مسیر گردشگری” در اهواز و “هیوااعتماد اروند” در خرمشهر نیز به عنوان عامل تطبیق استانداردهای کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری در خوزستان تعیین شدند و برای آن‌ها پروانه فعالیت صادر شد.
سرپرست معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان بیان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۰، ۲هزار و هشت نفر در مراکز اقامتی اقامت داشتند که به منظور نظارت بر اقدامات این مراکز، ۳۵۱ بازدید نظارتی نیز انجام شد.
وی  ادامه داد: پارسال، تعداد ۵۸ موافقت اصولی برای تأسیسات اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، بوم‌گردی صادر شد و این در حالی است که امسال تاکنون ۲۱ موافقت اصولی صادر شده است. همچنین در سال گذشته برای چهار طرح گردشگری مجوز ایجاد و اصلاح صادر شد که امسال تاکنون این تعداد به  هشت طرح افزایش یافت.
نبهانی با بیان این‌که در یکسال گذشته، شش مجتمع تفریحی ـ گردشگری آبی در حوزه‌های آبگیر سدها و دریاچه‌های شهرستان‌های اندیکا، لالی و مسجدسلیمان تقاضای صدور مجوز داشتند افزود: در بخش گردشگری دریایی، باتوجه به اهمیت ایجاد و توسعه گردشگری دریایی پایدار در رشد اقتصادی و فرهنگی شهرهای ساحلی از اروندکنار تا هندیجان، طرح مطالعات برای ایجاد کمپ‌های دریایی توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهشهر با موضوع بررسی و مطالعه جامع به منظور تهیه بسته پیشنهادی گردشگری دریایی انجام شده است که این طرح در راستای ایجاد بستر مناسب با هدف جذب سرمایه‌گذاران و تحقق گردشگری دریایی پایدار در منطقه صورت پذیرفته است.
وی افزود: شهرداری ماهشهر با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان، انجام مطالعات زیربنایی گردشگری دریایی را  درخصوص جانمایی اسکله‌ها و لایه‌روبی خورها به منظور تسهیل تردد شناورها و جانمایی ایجاد کمپ گردشگری در دریا روی طیف‌ها (جزایر کوچک که هنگام مد یک متر زیر آب می‌روند) انجام داده است.
سرپرست معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان درباره تسهیلات پرداخت‌شده به تأسیسات گردشگری گفت: پارسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ایجاد ۱۱ نفر اشتغال مستقیم به ۲ مرکز  سفره خانه و مضیف سنتی(بوم گردی) و آژانس گردشگری پرداخت شد و امسال تاکنون مبلغ ۲۹میلیارد و ۷۸۵میلیون ریال تسهیلات به پنج مجتمع گردشگری، خدمات رفاهی و بوم‌گردی خوزستان  با ایجاد اشتغال مستقیم ۲۳ نفر پرداخت شد.
وی با اشاره به  جشنواره‌های برگزارشده توسط این معاونت در یک سال گذشته بیان کرد:جشنواره چای ترش در روستای علوه در شهرستان کارون،  گل نرگس در شهرستان بهبهان  و انار شیوند در شهرستان ایذه در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شدند و در همین سال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، جشنواره انار در روستای میرعالی اندیمشک توسط انجمن حامیان طبیعت زاگرس آن شهرستان برگزار شد.

وی افزود: امسال تاکنون یز جشنواره انگور به صورت خانوادگی و در گروه‌های چهارنفره  با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روستای غزاویه شهرستان کارون اجرا شد و در همین سال جشنواره خرما نیز در همان شهرستان با حضور گردشگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.