×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بیش از ۵ هزار ‌دانش‌آموز خوزستانی با مسائل حقوقی آشنا شدند

علیرضا باوی با حضور در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان به مناسبت بزرگداشت هفته معلم، با گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه شهید مطهری و قدردانی از تلاش معلمان در تربیت و تعلیم دانش‌آموزان، گفت: بی‌تردید هر جا سخن از تعلیم و تعلم و اهمیت آن در کشف و پرورش استعدادهای نهفته بشری به میان می‌آید، نام معلم به عنوان عامل نظم‌دهنده روند علم‌آموزی و عالم‌پروری و نقطه ثقل آموزش و پرورش بیش از هر کس و عامل دیگری خودنمایی می‌کند.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) با ظرافت و نکته سنجی تمام، شغل معلم را برابر با شغل انبیاء دانسته‌اند، افزود: سوق دادن دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی به‌خصوص مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و مهارت نه گفتن، در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

باوی گفت: آموزش و پرورش استان خوزستان در اجرای دو طرح «نماد» و «قاضی در مدرسه»، همکاری‌های خوبی با این معاونت داشته است و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ نیز بتوانیم علاوه بر اجرای گسترده طرح قاضی در مدرسه، طرح‌های بیشتری را در راستای ارتقای دانش حقوقی دانش‌آموزان و والدینشان داشته باشیم.

عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز گفت: رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، گسترش و همگانی شدن آموزش، عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی از مهم‌ترین مسائل آموزش و پرورش استان است.

در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان و سرپرست آموزش و پرورش استان اعلام آمادگی خود را برای همکاری‌های مشترک در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان اعلام کردند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.