×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
امنیت پایدار، ارمغان ارتش مقتدر جمهوری اسلامی است

امیر حمزه بیدادی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: مرزهای غرب، جنوب غرب و شرق کشورمان در حال حاضر با استقرار و حفاظت نیروی زمینی ارتش در امنیت کامل است.

وی با بیان اینکه نیروی پدافند ارتش هوشیار است، ادامه داد: نیروهای هوایی و دریایی ارتش نیز با وجود تحریم‌های شدید افتخار آفریدند و با حدود ۸۰ روز دریانوردی حضور خود را در ۴۵ هزار کیلومتر گسترش دادند.
امیر بیدادی بیان کرد: قدرت نیروهای مسلح و  قدرت موشکی ایران به گونه‌ای است که اسرائیل و آمریکا در سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌هایشان  احساس امنیت نمی‌کند و همه اینها به برکت هوشیاری نیروهای مسلح و رهبری فرزانه انقلاب است.
وی اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد ایستادن ایران در اوج قله افتخار باشیم و به اهداف هسته ای نیز دست یابیم.
فرمانده قرارگاه منطقه و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور به رشادت‌های لشکر ۹۲ زرهی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی ارتش به انقلاب پیوست دشمنان درصدد بودند انقلاب را سرنگون کنند ولی ارتش با امام هم پیمان شد و آنها را ناکام کرد.

وی افزود: هنگامی که کشور ما درگیر ترور و مسائل مختلف بود، برخی افراد نادان انحلال ارتش را زمزمه می‌کردند ولی امام خمینی (ره) مانع شد و با صدور بیانیه‌ای ارتش ماندگار شد.
امیر بیدادی به وقایع دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نیز  اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب و سال‌های اول جنگ، ارتش درگیر آرام کردن برخی شهرها بود؛ دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی نیز وظیفه ارتش بود که انجام می‌شد.
وی افزود: ارتش با دراختیار گرفتن نیروهای مردمی و سپاه نوپا توانست در خرمشهر حماسه آفرینی کند و شهید جهان آرا، شهید نامجو و یارانشان ۳۴ روز در برابر ۲ لشکر تا دندان مسلح و بیش از ۱۰ تیپ عراق مقاومت کردند و شهر را نگه داشتند.

فرمانده قرارگاه منطقه و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ارتش پس از عملیات هوایی و زمینی نیز با ۱۴۰ فروند هواپیمای نیروی هوایی عملیات غرورآفرین کمان ۹۹ را انجام داد و تمام فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های وقت عراق را بمباران کرد و با گذشت یک هفته از شروع جنگ نیروی دریایی کشورمان نیروی دریایی عراق را کاملا زمین گیر کرد و تا پایان جنگ در حفظ چرخه اقتصاد نیز فعال بود و از  صادرات نفتکش‌ها حمایت می‌کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ هزار مستشار قبل از انقلاب در ارتش وجود داشت که کارهای تبلیغاتی ارتش را انجام می‌دادند ولی بعد از انقلاب این مستشاران نبودند.

امیر بیدادی به رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه حصر آبادان شکسته شد که نقطه عطفی برای کشورمان بود حال آنکه بیش از ۸۰ کشور پشت عراق بودند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باعث شد از این پیچ‌های تاریخی عبور کنیم، افزود: در کشورمان هرکس از دانش آموز، استاد، پدر و مادر در جای خودش نقش آفرینی کرد زیرا ما تربیت شده مکتب عاشورا هستیم.

فرمانده قرارگاه منطقه و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور جبهه را یک دانشگاه کامل و تربیت کننده افرادی چون حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهارداشت: این سردار به صورت شبانه روزی برای اعتلای اسلام تلاش می‌کرد؛ شهیدان باکری، همت و شهدای گمنام کشورمان نمونه‌های دیگری ایثارگران هستند.

وی افزود: اکنون نیز با وجود تحریم‌های دشمن، مقتدر و سربلند هستیم که همه اینها به واسطه ایثارگری، شهادت و پیروی از ولایت و سهیم بودن همه ملت است.

بیش از ۶۰۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دزفول تدارک دیده شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.