×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
دامداران خسارت ناشی از تنش آبی را به جهاد کشاورزی اعلام کنند

حمید سیلاوی با اشاره به رنج و سختی که دامداران این منطقه از بحران آب متحمل شده اند بیان کرد: متاسفانه نداشتن برنامه منظم برای تامین آب رودخانه ها در این شهرستان  وهمچنین برداشت غیرمجاز آب در بالادست وکشت شلتوک باعث شده آب در انتهای رودخانه کرخه به کمترین مقدار برسد.

وی افزود:این امرباعث ضرر و زیان زیادی به دامداران شده است وتلاش زیادی برای تامین آب پایین دست رودخانه کرخه در شهرستان دشت آزادگان وتالاب هورالعظیم  کرده ایم ولی تا کنون مشکل به طور کامل حل نشده است.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: در چند روز اخیر تشکیل جلسات درشهرستان و استان منجر به رهاسازی آب از سدکرخه به میزان ۱۱۰ مترمکعب برثانیه گردید که در صورت کنترل مسیرو جلوگیری از برداشت غیرمجاز در بالا دست ،آب کافی در روزهای آینده به انتهای کرخه وهورالعظیم خواهد رسید.

وی افزود: امید است با برنامه ارائه شده ازسوی سازمان آب وبرق استان در رهاسازی آب، مشکل کم آبی و مشکلات برای دامداران منطقه برطرف شود.

در چند روز اخیر با شدت گرفتن بحران آب در مسیر رودخانه کرخه دامداران شهرستان دشت آزادگان و هویزه از کم آبی این رودخانه و به خطر افتادن جان دام های خود ابراز نگرانی می کنند و تلاش می کنند از طریق رسانه های همگانی و فضای مجازی توجه مسئولان مربوطه را به شرایط سخت زندگی خود و خطر جدی مرگ دامهایشان ( که تنها سرمایه و منبع گذران زندگی آنها به شمار می آیند) جلب کنند.

استاندار خوزستان پیش از این با اشاره به کاهش ۴۸درصدی ذخایر آب پشت سدهای استان خوزستان گفت:در حال برنامه ریزی برای پشت سر گذاشتن تابستان با کمترین مشکل هستیم چرا که خوزستان به لحاظ تنش آبی در شرایط سختی است.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان واقع است که منبع تامین آب این شهرستان رودخانه کرخه است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.