×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
نباید از نارضایتی‌های مردم خوزستان سوءاستفاده شود

آیت‌الله محسن حیدری در نشست شورای اداری خوزستان که شامگاه سه‌شنبه (۲۲ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش بیشتری شود تا روحیه توجه به شعائر الهی و ولایتمداری بیشتر شود و به برکت الطاف خداوند، مردم در مقابل مشکلات صبورتر شوند و مسئولان نیز با تدبیر و دلسوزی بیشتری مشکلات را حل کنند.

وی افزود: همیشه باید مردم را به معنویت و توسل به خدا دعوت کنیم، به ویژه در زمان مشکلات از جمله کرونا و خشکسالی نباید از دعا و توسل غافل شویم البته توصیه این نیست که تنها دعا کنیم بلکه ابتدا باید کار و تلاش کنیم و سپس به خداوند توکل کنیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امسال در خوزستان در خصوص خشکسالی، کمبود آب، کشاورزی و تالاب‌ها، حوادث نگران‌کننده‌ای اتفاق افتاده است.

آیت‌الله حیدری افزود: امسال نگرانی عمومی کشاورزان، دامداران و افرادی که با آب سر و کار دارند، بسیار زیاد است و حتی بسیاری از خانواده‌ها در مناطقی از جمله بستان مهاجرت کرده‌اند و در حاشیه شهرهایی مثل اهواز ساکن شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، ناامیدی و نگرانی حاکم شده است که وضعیت خوبی نیست و ما نگران هستیم که این نارضایتی‌ها زمینه‌ساز بحران‌هایی مانند مساله آبان ۹۸ در بحث بنزین شود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در آن سال نارضایتی عمومی در کشور ایجاد شد و مردم نارضایتی خود را ابراز کردند و دشمن که مترصد فرصت بود، به این مساله ورود کرد و لکه ننگی در تاریخ دولت‌ها به ثبت رسید که مایه خوشحالی دشمنان شد.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه نباید این نارضایتی‌های مردم در خوزستان مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، افزود: قصه آب در خوزستان فراتر از تخصص جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق است و باید به این مساله دقت جدی شود تا حوادث ناگواری اتفاق نیافتد. برای برون‌رفت از بحران آب در خوزستان باید راه حل داشته باشیم و اینکه برای کشت‌ها ممنوعیت ایجاد کنیم، راه حل مشکلات و خروج از بحران نیست.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در بحث انتقال آب تصریح کرد: بخشی از آب رودخانه‌های کارون و دز به مناطق دیگر منتقل شده‌اند و در این شرایط که مردم و کشاورزان خوزستانی با مشکلات آب دست و پنجه نرم می‌کنند، آب را در زاینده‌رود اصفهان باز می‌کنند و نمک روی زخم کشاورزان خوزستانی می‌پاشند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید مقداری از آب تونل‌هایی که آب به سمت کرمان و یزد می‌برند، به سمت خوزستان هدایت شود تا کشاورزان چنین مشکلاتی نداشته باشند.

آیت‌الله حیدری گفت: وزارت نیرو برنامه‌های خطرناکی برای خوزستان دارد. اطلاعات دقیق و محرمانه‌ای به دست آورده‌ایم که وزارت نیرو به دنبال آن است که ۶۰ درصد از آب رودخانه‌های کارون و دز، ۸۵ درصد از آب کرخه و ۶۵ درصد از حوضه هندیجان را به مناطق دیگر منتقل کند و این برای امنیت ملی خطرناک است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.