×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
هشدار قرمز هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و گرمازدگی

در این اطلاعیه آمده است: این وضعیت جوی تا روز دوشنبه هفته آینده ۲۱ تیر ماه بر خوزستان حاکم است و وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در برخی از مناطق جنوبی، غربی و مرکزی را موجب می‌شود و اثر آن شامل گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی است.

بر اساس این هشدار به صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه شده و همچنین در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستیقم خورشید اجتناب کنید و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی و کلاه استفاده شود.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۹ و  ایذه با ۲۰.۶ بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۸ و حداقل ۲۷.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

این گزارش می افزاید: وزش بادها  همچنان تا آخر هفته در قسمت‌های غربی و مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی متوسط همراه با تندبادهای لحظه ای و برخاستن گرد و خاک موقت پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، با توجه به افزایش دما و پیش بینی وقوع دمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد اداره‌های هفت شهرستان در استان خوزستان ۱۲ تیرماه تعطیل شدند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.