×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
احداث نیمی از مدارس کشور با کمک خیرین / مشارکت ۳۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین

مهراله رخشانی‌مهر امروز (۱۶ تیر) در آیین افتتاح یک مدرسه دوازده کلاسه در دزفول، اظهار کرد: طی سال گذشته جامعه خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در زمینه مدرسه‌سازی مشارکت داشتند. همچنین طرحی را به نام “آجر به آجر” پایه‌ریزی کردیم که بابت آن از محل جمع‌آوری کمک‌های خرد مردم، حدود ۸ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی با مشارکت بیش از یک میلیون نفر جمع‌آوری شد. استان خوزستان در طرح آجر به آجر رتبه اول را دارد.

وی افزود: طی سال گذشته ۵۰ درصد مدارس سطح کشور، یا کاملا خیرساز بودند و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شدند. سازمان نوسازی مدارس نیز هم‌پا با خیرین، تلاش کرد سهم خود را در مدرسه‌سازی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیری ادا کند. از سال ۹۶ به بعد، حدود ۶ هزار میلیارد تومان میزان مشارکت سازمان نوسازی کشور با کمک خیرین در بحث مدرسه‌سازی بوده است؛ یعنی هرجا خیری ۳۰ درصد مدرسه‌ای را در مناطق روستایی و ۵۰ درصد مدرسه‌ای را در مناطق شهری تامین اعتبار کرد، سازمان نوسازی مدارس نیز بلافاصله نسبت به تکمیل پروژه‌ها اقدام کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز، قدیمی‌ترین، منسجم‌ترین و ساختارمندترین مجموعه خیری کشور است و هر اداره و تشکیلاتی که به این سمت رفت، از جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور الگو گرفت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت نامگذاری مدارس به نام شهدا، عنوان کرد: نامگذاری مدارس به نام شهدا، وجهه تربیتی مدارس است. طی سال‌های گذشته تلاش کردیم مدارس را تا حد امکان به نام شهدا نامگذاری کنیم. کما اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی، بیش از ۱۰۰ مدرسه به نام این شهید نامگذاری شد که عمدتا پروژه‌های فاخر و با زیربنای بالا بودند. برآورد ما این است  که این پروژه‌ها عمر مفید بیش از ۱۰۰ سال داشته باشند. این مدارس در طول دوره عمر مفید خود، دانش‌آموزان زیادی را فارغ‌التحصیل خواهند کرد و نام سردار بر سردر این مدارس خواهد درخشید. یعنی وجهه تربیتی این مدارس به نام سردار و شهدا است.

امروز (۱۶ تیر)، ۱۵ فضای آموزشی و پرورشی در قالب ۱۰۳ کلاس درس، با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.