×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه خوزستان/ اتصال عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت

عبدالله افرازه شهاوند در نشست ستاد انتخابات با اشاره به حمله جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اشغالگر اسرائیل اظهار کرد: حمله متقابل موشکی جمهوری اسلامی ایران، بر اقتدار و آبروی جمهوری اسلامی افزود و برکات خود را در منطقه و نظام بین الملل خواهد داشت و خدا را از این بابت شکر می‌کنیم.

وی افزود: دوازدهمین دروه انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را آبرومند پشت سر گذاشتیم. یکی از روان‌ترین و کم‌حاشیه‌ترین دوره انتخابات انجام شد و نقطه برجسته‌ای که مخل سلامت و مشارکت انتخابات باشد، نداشتیم.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: اتفاقی در چند شعبه مسجدسیمان رخ داد که طبق قانون مدیریت شد و مشکلی در حوزه، امنیت، اجرا، رقابت و مشارکت نداشتیم. از ابتدای سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه انتخابات رخ داد و شاهد حضور سه برابری نامزدها در عرصه انتخابات و رشد سه برابری تایید صلاحیت‌ها بودیم.

وی با اشاره به تقسیم کار برای اجرای روند انتخابات بیان کرد: برای نخستین بار در خوزستان انتخابات با پوشش اینترنتی بالای ۹۹ درصدی انجام شد و این موضوع به سلامت و روان بودن انتخابات بسیار کمک کرد.

افرازه شهاوند گفت: همچنین برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بیش از دو برابر رشد داشته است. همکاری سایر دستگاه‌ها و نیروهای بازرسی بسیار خوب بود و خوش درخشیدند که جای تشکر دارد.

وی بیان کرد: مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه رامشیر و رامهرمز و حوزه انتخابیه آبادان برگزار می‌شود و باید تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات اندیشیده شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: آسیب‌شناسی مرحله اول و تامین ملزومات مرحله دوم محورهای تضمین‌کننده اجرای قوی‌تر انتخابات هستند و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشده شود تا اجرا بی عیب و نقص انجام شود.

وی افزود: در حوزه فناوری، بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد دستگاه‌های احراز هویت به بانک اطلاعات اثرانگشت متصل خواهند شد و این کار برای تضمین بیشتر سلامت انتخابات است و تلاش می‌شود این رقم بیشتر نیز شود و عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت متصل شوند تا از تخلف احتمالی جلوگیری شود و حرف و حدیثی در بحث اجرا نباشد.

افرازه شهاوند گفت: در صورت نیاز باید پوشش اینترنتی برخی شعب دوباره بررسی شود تا به صورت قطعی آمادگی برگزاری انتخابات باشد.

وی عنوان کرد: تا زمانی که مجبور نشویم نباید شعبه‌ای را حذف کنیم، به ویژه در حوزه‌هایی مانند رامهرمز که ممکن است حساسیت‌های اجتماعی داشته باشد. البته صندوق‌های سیار غیرضروری که در مرحله نخست رای چندانی نداشتند اگر کم و زیاد شوند، مشکلی ندارد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: افرادی که در مرحله نخست تخلف یا سوگیری داشتند و این مسأله در خصوص آن‌ها محرز شد نیز باید از فرآیند اجرایی انتخابات حذف شوند. معمولا در مرحله دوم مشارکت پایین‌تر است و باید همچنان شرایط برای دعوت مردم در راستای شرکت در انتخابات ایجاد شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.