×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 18 خبر
افزایش تدریجی پیک تردد در محورهای خوزستان/ کاهش  ۲۴ درصدی خروجی‌ها

سرهنگ سعید رحیمی با اشاره به وضعیت محورهای خوزستان اظهار کرد: به تدریج پیک ترددها در محورهای خوزستان رو به افزایش است اما داده‌ها نشان می‌دهد فعلاً نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تردد نداشته‌ایم و میزان ورودی‌ها به استان خوزستان ۴ درصد و میزان خروج از استان نیز ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: به دلیل قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، سفرهای برون استانی کمتر بوده است و سفرهای درون استان تشدید می‌شود. روز اول فروردین در محورهای اصلی استان خوزستان به ویژه در محورهای اهواز – شوش، شوش – دزفول، شوش – اندیمشک، اهواز – ملاثانی، ملاثانی – شوشتر، آزادراه خلیج فارس، بندر امام – ماهشهر و خرمشهر به آبادان ترددها افزایش یافت.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از روز پنجشنبه (۲ فروردین‌ماه) ترددها افزایش یابد، گفت: برای کاهش حوادث توصیه می‌شود رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند. اگر می‌خواهیم حوادث رانندگی را در این ایام کنترل کنیم مهم‌ترین مولفه، رعایت سرعت مطمئنه و صبر و حوصله در رانندگی است و رانندگان تحت هیچ شرایطی در خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

وی بیان کرد: در این ایام ترددها، تغییر آهنگ دارند و بیشتر ترددها به بعد از اذان ظهر منتهی می‌شوند و در این حالت، روزه‌داران مقداری خسته هستند و هوشیاری کافی و آمادگی جسمی خوبی ندارند که این شرایط بستر وقوع حادثه است بنابراین باید بیشتر به مقررات توجه کنند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

رحیمی که چهارشنبه شب با یک بخش خبری تلویزیون صحبت می‌کرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود از پنجم فروردین‌ماه ترددها بعد از اذان صبح افزایش یابد که مولفه‌های خطرساز خود را دارد. از پنجم فروردین‌ماه به بعد که سایت اداری در کشور باز می‌شود و ترددهای اداری هم افزایش می‌یابد، باید بیشتر آگاهی‌بخشی شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.