×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
نقش دانشگاه‌ها در مقابله با شبهه‌افکنی قومی/ اساتید در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی کمک کنند

علی اکبر حسینی محراب در دیدار با اساتید دانشگاه‌های استان خوزستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز برگزار شد، گفت: انتظار داریم اتاق‌های فکر برای مدیریت بهتر امور در بخش‌های مختلف با کمک اساتید دانشگاه‌ها تشکیل شود و طرح‌ها و برنامه‌های خود را به مدیران و مسئولان ارائه دهند.

وی افزود: استان خوزستان در بخش‌های گوناگون دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌های قابل توجه است؛ به عنوان مثال ما در حوزه توریسم پزشکی این قابلیت را داریم که بهترین خدمات را ارائه دهیم و رونق این بخش نیاز به طرح و ایده مدون و اجرایی دارد.

حسینی محراب ادامه داد: پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی باید به صورت کاربردی طراحی شوند و ما نیز حمایت لازم را در این خصوص خواهیم داشت.

استاندار خوزستان یادآور شد: خوزستان در حوزه کشاورزی بیش از ۱۷ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد و در تولید گندم استان اول در سطح کشور است و کشاورزی ظرفیت مهم استان خوزستان محسوب می‌شود.

حسینی محراب افزود: برای حوزه آب کشاورزی که در دهه‌های آینده احتمالا مشکلاتی خواهد بود طرح‌های دانش بنیان می‌تواند موثر باشد و دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در این زمینه خواهند داشت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اساتید دانشگاه‌ها که به علوم اجتماعی مسلط هستند می‌توانند به مسئولان کمک کنند.

حسینی محراب گفت: در سالیان اخیر برخی جریانات با شبه‌افکنی تلاش داشته‌اند بین قومیت‌ها اختلاف‌افکنی و از طریق آن سهم‌خواهی کنند که بخش آموزش می‌تواند در این زمینه روشنگری کند و برادری، اخوت و هم‌افزایی را گسترش دهد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.