×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 20 خبر
دادستان جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان معرفی شد

محمد جعفر شهبازی معاون اول سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان، با بیان اینکه نیروهای مسلح در این استان همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده و هستند، افزود: به نیروهای مسلح در سایر کشورها به عنوان یک شغل نگاه می‌شود اما در کشور ایران افتخار خدمت در مکتب اسلام محسوب می‌شود زیرا اسلام به موضوع جهاد و دفاع نگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این که رزمندگان ما در لباس ارتش، سپاه، فراجا و بسیج دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که در راس همه آن‌ها رهبری آگاه و بصیر قرار دارد، افزود: اسلامی، مردمی و ولایی بودن در کنار رعایت تمام جوانب شرعی از نکات بارز همه فرماندهان و نیروهای مسلح است همچنین تواضع و سادگی نیروهای مسلح در عین اقتدار از دیگر ویژگی‌های این قشر به شمار می‌رود.

شهبازی گفت: دشمن به خوبی از انگیزه نیروهای مسلح ما آگاه است به همین دلیل نمی‌تواند تعرضی به نظام اسلامی داشته باشد لذا هدف اصلی دشمن تضعیف نیروهای مسلح است.

وی گفت: خوزستان از استان‌های استراتژیک کشور است که مردم آن در دوران دفاع مقدس ایثارگری‌های زیادی داشته‌اند بنابراین خدمت در خوزستان ارزش بالایی دارد.

یوسف مسیبی آلاشتی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از تشکیلات قوه قضائیه است، گفت: امروز متاسفانه مردم در جامعه، کمتر سازمان قضایی نیروهای مسلح را می‌شناسند و با وظایف و حدود اختیارات آن آشنایی دارند.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان یکی از ارکان محافظت‌کننده حقوق شهروندی در مقابل تعدیات احتمالی نیروهای نظامی و امنیتی است. این سازمان با رعایت اصل عدالت، محرمانگی و شئونات نظامی با دقت هر چه تمام به موضوعات رسیدگی می‌کند.

وی گفت: از آنجا که سازمان قضایی نیروهای مسلح حافظ حقوق شهروندان است، باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

در این مراسم از تلاش و خدمت کریم بحرانی‌فرد به عنوان دادستان نظامی سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان تقدیر و فرشید ابراهیم نژاد به عنوان دادستان جدید معارفه شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.