×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه خدمات شهری اهواز هزینه می‌شود

سیاوش محمودی چهارشنبه شب در اختتامیه جشنواره اهواز همدل که در تالار شهر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که مردم همراه و همفکر نباشند اتفاقی در شهر رقم نمی خورد بنابراین معتقدیم هزینه کردن در حوزه فرهنگ و هنر، یک نوع سرمایه است.

وی افزود: سالانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه خدمات شهری هزینه می کنیم که این رقم نسبت به استان های دیگر بسیار زیاد است.

رییس شورای شهر اهواز گفت: اگر میزان جمع آوری پسماند شهر اهواز نصف شود به تبع هزینه های ما هم نصف خواهد شد و زبان هنر، تنها راه برای تغییر و تحول در نگاه شهروندان است.

وی افزود: از مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری تشکر می کنم که در طول سال گذشته برنامه های متعددی برگزار کردند و امیدواریم این جشنواره باعث شود تا در کنار هم برای اهوازی همدل تلاش کنیم.

محمودی بیان کرد: اهواز می‌تواند زیباترین شهر کشور باشد و رودخانه کارون می تواند یکی از جاذبه های زیبای این شهر باشد.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز در ادامه گفت: در جشنواره اهواز همدل از هشت استان کشور اثر داشتیم و بنا داشتیم از این طریق به ارتقای فرهنگ‌ آموزش شهروندی کمک‌ کنیم.

حجت‌الاسلام حمید رعیتی با اشاره به اینکه جشنواره اهواز همدل گامی برای توسعه فرهنگ شهروندی با استفاده از زبان هنر است، افزود: با توجه به اینکه مدیریت شهر اهواز بسیار گران است، سعی کردیم در این جشنواره آثاری تولید شود که منجر به کاهش هزینه های شهر شود.

رعیتی به برگزاری سالانه این جشنواره در شهر اهواز اشاره کرد و گفت: از هنرمندانی که به این جشنواره آثار ارسال کردند، انتظار داریم که ما را تنها نگذاشته و به شرکت در جشنواره ها بسنده نکنند.

جشنواره اهواز همدل با محورهای هویت شهری ، آموزش شهروندی، بازیافت، حمل و تفکیک زباله، زباسازی شهری، حفظ محیط زیست، استفاده از حمل و نقل عمومی ، حفظ اموال عمومی، مبارزه با تکدی‌گری، فرهنگ آپارتمان نشینی و احترام به همسایه برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.