×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
طبیعت کشور به‌دلیل تولید انبوه زباله‌ در حال تحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری است

حسن اکبری در حاشیه افتتاح این سه طرح بیان کرد: افتتاح پاسگاه های محیط‌بانی کارون و چهل پا و همچنین پایگاه اطفاء حریق هوایی دشت گل در استان خوزستان نشان دهنده این است که این استان دارای فرهنگ زیست‌محیطی بسیار بالایی در میان شهروندان خود دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق و اهمیت دادن به آموزش در بین جوامع محلی و جلوگیری از آسیب بیشتر به طبیعت و حیات وحش ، افتتاح پاسگاه های محیط بانی میتواند به این امر کمک بسیاری نماید.

وی ادامه داد: طبیعت کشور به دلیل تولید انبوه زباله‌ خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده و کیفیت خود را ازدست‌ داده است آن ‌هم در کشوری که جز ۱۰ کشور متنوع به لحاظ تنوع زیستی در سطح دنیا محسوب می شود و به همین منظور بهترین سرمایه طبیعی خدادادی را برای پیشرفت و توسعه در اختیار داریم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ازاین‌ رو بی‌شک گسترش هرچه بیشتر پاسگاه‌های محیط‌بانی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست می‌تواند به حفاظت و حراست از حیات‌وحش و تنوع زیستی کمک کند.

اکبری از همه مسئولان و برنامه ریزان استانی خواست به دلیل تنوع زیستی خاص و ارزشمند استان خوزستان با همکاران محیط‌زیست همراهی و همکاری کامل در جهت حفاظت از تنوع زیستی استان داشته باشند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حفاظت دولتی در هیچ کجای دنیا به تنهایی جواب نمی دهد، ادامه داد : ما باید در بحث حفاظت به سمت مشارکت مردمی برویم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان نیز با بیان اینکه پاسگاه اطفاء حریق هوایی به‌عنوان نخستین پاسگاه با هدف کنترل آتش سوزی در مناطق سخت عبور شمال استان محسوب می شود، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های هدفمند و اصولی در مدیریت مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان در این منطقه آغاز شده است.

محمد جواد اشرفی با بیان اینکه شهرستان های اندیمشک ، گتوند و اندیکا در استان خوزستان از مناطق بکر و طبیعت زیبا برخوردار هستند، گفت: امروز شاهد هستیم که حفظ این مناطق بکر می‌تواند برای نسل کنونی و نسل‌های آینده فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را ایجاد کند و درباره گردشگری زیست‌محیطی می‌تواند جوامع محلی را در زمینه حفاظت از محیط زیست به‌پای کار آورد و بی‌شک با افتتاح پاسگاه های محیط‌بانی در حفظ گونه های جانوری و گیاهی تلاش بیشتری خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص افتتاح پایگاه اطفاء حریق هوایی در دشت گل در شهرستان اندیکا گفت : هر ساله همزمان با فصل تابستان و گرمای شدید و همچنین سهل انگاری و در مواردی سوزاندن عمدی کاه و کلش در مزارع در مناطقی در استان گونه های گیاهی و جانواری دچار آسیب شدند.

پایگاه اطفاء حریق هوایی واقع در دشت گل منطقه حفاظت شده شیمبار در اندیکا و پاسگاه های محیط‌بانی کارون در گتوند و چهل پا در اندیمشک با حضور حسن اکبری معاون محیط‌زیست طبیعی وتنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست افتتاح شدند.

سه پروژه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با حضور معاون محیط‌زیست طبیعی وتنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افتتاح شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.