×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
طرح افزایش ۱۲۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه خرمشهر به بهره‌برداری رسید

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در این آیین گفت: نیروگاه خرمشهر از نیروگاه های مهم و تاثیر گذار کشور است که ۱.۸ درصد برق کشور را در سال تولید می کند.

وی میزان تولید برق این نیروگاه را یک‌هزار مگاوات عنوان کرد و افزود: با ابتکاری که مهندسان داخلی و شرکت های دانش بنیان در این نیروگاه داشتند تولید ۱۶۰ مگاوات را بدون استفاده از سوخت گاز اضافی به ۱۸۰ مگاوات رساندند و با بهره برداری از این طرح، امروز ۱۲۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق این نیرگاه اضافه شد.

فتاح با تقدیر جامعه فنی، علمی و دانش بنیان کشور، افزودد: خوشبختانه به لحاظ علمی قدری پیشرفت کردیم که نیاز به خارج نداریم و با ابتکارات داخلی در چند سال اخیر به ظرفیت تولید انرژی افزوده شده است.

وی گفت: نیروگاه خرمشهر حرارتی و اکنون با اقدامات صورت گرفته راندمان آن به ۴۰ درصد رسیده است که ظرفیت افزایش ۶۰ درصدی و حتی بالاتر را دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور، بیان کرد: این نیروگاه قابلیت تبدیل شدن به سیکل ترکیبی را دارد و می تواند سه واحد بخار به آن اضافه کرد تا به سیکل ترکیبی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن این نیروگاه به سیکل ترکیبی موجب افزایش تولید برق خواهد شد، گفت: با این اقدام ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق این نیروگاه اضافه خواهد شد و میزان تولید سالانه آن به یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

فتاح، با اشاره به کمبود برق در جنوب خوزستان در فصل تابستان، گفت: مصوبه شورای اقتصاد و هیات دولت برای تبدیل نیروگاه خرمشهر به سیکل ترکیبی را دریافت کرده ایم که برای انجام این کار ۳۸۴ میلیون یورو نیاز است‌.

وی اظهار داشت: این اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد و بنیاد مستضعفان آمادگی دریافت تسهیلات برای اجرایی شدن این پروژه را دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور، بیان کرد: برای تبدیل نیروگاه خرمشهر به سیکل ترکیبی، این بنیاد ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.