×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
انتقاد رییس شورای اسلامی شهر اهواز از عملکرد هیات تطبیق فرمانداری

سیاوش محمودی روز چهارشنبه در نود و ششمین نشست رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، افزود: ورود هیات تطبیق در جزییات و محتوای مصوبه های شورا موجب خلل در کار شهرداری و این شورا شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ایرادات هیات تطبیق فرمانداری به مصوبه های شورا مغایر با وظایف قانونی این هیات است ادامه داد: دوستانه از فرماندار و اعضای هیات تطبیق فرمانداری اهواز درخواست کرده، اگر نسبت به مصوبه های شورا ایراد و ابهامی دارند از اعضای شورا در جلسات خود دعوت تا توضیحات لازم پیرامون این مصوبه ها ارایه شود.

محمودی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اهواز آمادگی دارد تا ابهامات هیات تطبیق را به صورت تعاملی برطرف کند افزود: بر اساس قانون هیات تطبیق باید نسبت به مغایرت مصوبه های شورا با قانون اعلام نظر کند و نباید به جزییات و محتوا و اینکه چرا فلان شخص در جلسات حضور داشته یا نه اجتناب کند.

 

تاخیر یکساله در برگزاری شورای حل اختلاف

وی با انتقاد از تاخیر یکساله در برگزاری نشست شورای حل اختلاف برای بررسی مصوبه های اختلافی میان فرمانداری و این شورا گفت: شورای حل اختلاف خوزستان حدود یک سال تشکیل نشد و در این مدت نیز برای بررسی مصوبه های مورد اختلاف در اهواز تنها یک جلسه در یکسال گذشته برگزار شده است.

رییس شورای شهر اهواز تعامل بیشتر فرمانداری اهواز با شورای شهر این کلانشهر را خواستار شد و ادامه داد: با توجه به اینکه حل برخی مسایل مبتلا به شهری نیاز به اقدام فوری است به همین دلیل رد مصوبه‌های شورا توسط هیات تطبیق موجب تاخیر در خدمت رسانی به مردم و حل این مشکلات می شود.

وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی اهواز در افق ۱۴۰۵ به عنوان برنامه پنج ساله سوم این کلاشهر گفت: بر اساس زمان بندی باید امروز برنامه پنجم راهبردی پنج ساله این کلانشهر نوشته می شود ولی به دلیل بی توجهی در دوره های قبل شورای اسلامی شهر برای نگارش این سند در نگارش آن تاخیر شد.

محمودی افزود: سند راهبردی پنج ساله ریل گذاری مسیر حرکتی شورا، تبیین هدف گذاری مدیریت شهری اهواز در پنج ساله آینده، شاخصی برای ارزیابی عملکرد مجموعه مدیریت شهری و همچنین تدوین برنامه های سالانه برای تحقق چشم انداز ترسیم شده این سند را رقم می زند.

اهواز فرصت ورود به حواشی را ندارد

وی با اشاره به تعامل خوب میان شورا و شهرداری اهواز افزود: تا رسیدن به جلب رضایت و انتظار مردم از مدیریت شهری راه بسیاری در پیش است ولی مسیر طی شده در ۱۸ ماه اخیر، افق روشنی را برای شهر نوید می دهد.

محمودی ادامه داد: ورود به حواشی تکرار همان اشتباهات گذشته است که می تواند در مسیر حرکتی مدیریت شهری اختلال ایجاد کند به همین دلیل تمام مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز بر وحدت، انسجام و دوری از حواشی برای کار شبانه روزی و گره گشایی از مشکلات مردم هم قسم هستند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه مبارزه با فساد، همکاری با سایر دستگاه ها، ارتباط مستمر با مردم و توسعه فضای سبز مورد تاکید مدیریت شهری است، گفت: در بخش هوشمندسازی و زیرساخت ها اقدام های خوبی در اهواز انجام شده است که نتیجه برخی از این اقدام ها در سال های آینده خود را نشان می دهد.

وی شعار برنامه راهبردی پنج ساله افق ۱۴۰۵ شهرداری اهواز را “اهواز شهر همدلی و زندگی ” اعلام کرد و افزود: با وحدت، انسجام و برادری می توان کارهای بزرگی را در این کلانشهر انجام و بخشی از عقب ماندگی های اهواز را برطرف کرد.

محمودی گفت: تلاش برای ایجاد پنجره واحد خدمات شهری، هوشمندسازی و انجام ممیزی املاک به صورت علمی در اهواز از جمله کارهای بزرگ در ۱۸ ماه گذشته بوده است.

بهره‌برداری از چهار هزار میلیارد ریال طرح در اهواز

رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اجرای طرح هر هفته یک افتتاح در شهر اهواز افزود: ۲۳ هفته هر هفته یک پروژه افتتاح شده و در این هفته ها چهار هزار میلیارد ریال طرح در اهواز به بهره برداری رسید.

وی خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس در یکسال گذشته را اقدامی بی سابقه در تمام ادوار گذشته مدیریت شهری اهواز دانست و گفت: بدعهدی شرکت های خودرو ساز باعث تاخیر در ورود اتوبوس های خریداری شده به این کلانشهر شده که پیگری این موضوع به صورت جدی دنبال می شود.

محمودی افزود:وام چندین سال پیش شهرداری با سررسید و جریمه آن به هفت هزارمیلیارد ریال رسیده بود و این موضوع مشکلات جدی برای شهرداری ایجاد کرد که پرداخت این وام و خارج کردن شهرداری از فهرست سیاه بانکی کار بزرگ دیگر شهرداری در امسال است.

 

اجرای یک میلیون مترمربع آسفالت در ۹ ماه نخست سال

وی با بیان اینکه یک میلیون متر مربع آسفالت در ۹ ماه نخست امسال در سطح معابر اهواز انجام شده است، گفت: چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای قرارداد آسفالت در نظر گرفته شده است که سه هزار میلیارد آن در هشت قراداد برای آسفالت هشت منطقه شهری در حال نهایی شدن است.

محمودی، ساماندهی وضعیت پسماند اهواز را نیازمند همکاری و مشارکت عمومی دانست و ادامه داد: نیاز کنونی این کلانشهر همدلی و انسجام میان همه بخش های شهری است؛ وحدت و همدلی مدیریت شهری و دوری از اختلاف و بی توجهی به حواشی مورد تاکید شورای شهر اهواز است.

بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز و برنامه راهبردی پنج ساله سوم کلانشهر اهواز در افق ۱۴۰۵ در این جلسه توسط شهردار به رییس شورای اسلامی شهر اهواز تقدیم شد که این بودجه نسبت به بودجه ۶۵ هزار میلیارد ریالی این شهرداری در امسال رشد ۵۳ درصدی دارد.

لایحه عقد قرارداد به صورت ترک تشریفات پیرامون احداث المان سادمان شهدای گمنام واقع در پارک شهید سبحانی از دیگر لوایح در دستور کار اعضای شورای شهر اهواز بود که در این جلسه اعضا به این لایحه رای مثبت دادند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.