×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
اهواز و هانجوی چین خواهرخوانده می‌شوند

امیر آهن جان ضمن اعلام این خبر،گفت: در پیگیری‌های صورت گرفته و پس از درخواست روابط خواهرخواندگی از سوی شهرداری شهر هانجو (هانگزو) چین با کلانشهر اهواز و رایزنی با سرکنسولگری ایران در شانگهای، مقدمات مذاکرات اولیه مقامات دو شهر فراهم شد.

وی افزود: اولین مذاکرات بین مقامات در روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه از طریق مجازی به صورت وبینار برگزار شد.

آهن‌جان گفت: در این وبینار از شهر هانجو معاون مدیرکل دفتر روابط خارجی هانجو، مدیرکل بخش کنسولی دفتر روابط خارجی هانجو به همراه دستیار ایشان حضور داشتند و از شهر اهواز نیز مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز به همراه رئیس اداره بین‌الملل شرکت کردند.

بنا بر اعلام شهرداری اهواز، مدیرکل دفتر روابط خارجی شهر هانجو در این نشست مجازی بر مشارکت فعالانه فرهنگی بین دو شهر، تبادلات آموزشی و دانشگاهی، گردشگری، تبادل تجارب موفق در حوزه مدیریت شهری و همچنین تجاری و صنعتی بین دو شهر تاکید کرد.

آقای دو عنوان کرد: قرارداد خواهرخواندگی میان دو شهر موجبات دوستی و شناخت هرچه بیشتر مردمان دو کشور با هم می‌شود و اهواز و هانجو نیزدارای ظرفیت‌های خوبی از این لحاظ هستند و این دو شهر می‌توانند همکاری های خوب و نزدیکی در این رابطه داشته باشند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو چینی به مقامات و مردم شهر هانجو، به معرفی شهر اهواز پرداخت و از تمایل شهردار اهواز جهت برقراری روابط خواهرخواندگی با شهر هانجو چین خبر داد.

هانجو شهری در شرق کشور چین است. این شهر در استان ژجیانگ قرار گرفته و مرکز این استان است. هانگزو یا هانجو شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراوانی برای گردشگران دارد.

هانجو یکی از یکصد شهر برتر دنیا بر اساس فهرست جهانی مراکز مالی است و جمعیت این شهر بیش از ۱۰ میلیون نفر و همچنین قطب اقتصاد و تجارت الکترونیکی در چین است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.