×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
چرا با وجود هشدارها و پیش‌بینی‌ها، باز هم آبگرفتگی اهواز را غافلگیر کرد؟

سید محمدعلی پورموسوی در نطق پیش از دستور خود در نودمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) محور خانواده وحی و عمود خانواده ولایت است و اگر به این نکته توجه شود و زنان نیز فاطمی باشند، باید محور خانواده باشند و بتوانند جامعه علوی و محمدی(ص) داشته باشند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) نخستین فردی است که موضوع مبارزه منفی علیه کسانی که ولایت را هدف قرار داده بودند را مطرح و در تاریخ جاری کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات ناشی از آب‌های سطحی گفت: چرا علاج قبل از وقوع انجام نشد؟ سال گذشته روال جدی‌تر بود و بازگشایی مجاری فاضلاب انجام شد اما امسال خیلی ضعیف در این خصوص کار انجام شد.

پورموسوی در خصوص ورود یکی از کارگران شهردای اهواز به چاه با عمق چهار متر برای بازگشایی مسیر عبور آب، تصریح کرد: نباید جان کارگران را این چنین به خطر بیندازیم؛ اگر این چاه وکیوم می‌کرد و یکباره باز می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ قطعا به زنده این کارگر دسترسی پیدا نمی‌کردیم. چرا در این شرایط از دستگاه‌های لازم استفاده نشد؟

وی افزود: چرا با وجود همه هشدارها و پیش‌بینی‌ها و بعد از گذشت ساعت‌ها از بارندگی، همچنان غافلگیری و مشکلات ناشی از بارندگی ادامه داشت؟ دلیل آبگرفتگی مناطق حفاری شده و لوله‌گذاری شده از جمله منطقه شیخ بها چه بود؟

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز گفت: ضعف در ترمیم حفاری‌ها مشاهده شده و به کرات در این خصوص تذکر داده شده بود و در این بارندگی مزید بر علت شد و مشکلات بدتری برای مردم ایجاد شد.

پورموسوی بیان کرد: از همه کسانی که در ارتباط با تخصیص اعتبار کار می‌کنند می‌خواهیم که آبفا برای ادامه کار و ترمیم نوارهای حفاری‌ها به چالش جدی برنخورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز در خصوص آسفالت و اصلاح معابر گفت: نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در این خصوص تذکر داد. در یک دوره، نبودن پول و در دوره‌ای نبود قیر مطرح شد اما اکنون که پول و قیر وجود داد چرا این کار عقب افتاده و برگزاری مناقصات دیر شده است؟ در حالی که قرار بود پایان امسال معابر وضعیت بهتری داشته باشند.

وی افزود: قرار بود نیروهای شهرداری حداقل معابر فرعی و چاله چوله‌ها را آسفالت کنند و اگر روزانه هر منطقه شهرداری چاله‌های یک خیابان را رفع می‌کردند، اکنون در حدود چند هزار خیابان اصلاح شده بود.

پورموسوی با اشاره به شرایط فضای مجازی گفت: فضای مجازی جایی است که پیوسته روح و فکر آدم‌ها را می‌خورد. در فضای مجازی نکاتی در مورد شورای شهر مطرح می‌شود که شورا را از کارآمدی خود دور می‌کند بنابراین اعتقاد ما این است که همکاران ما در مورد چیزهایی که باید جواب بدهند، پاسخگو باشند و مبنای مطالب را نیز در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهند تا پاسخ صحیحی در مورد موضوعات بدهیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.