×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
ایران باید برنامه‌های موثرتری برای بهره‌برداری از توسعه دریا داشته باشد

سنایی در همایش ملی علوم و فنون دریایی ایران که با محوریت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها در شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: اقیانوس‌ها در کشورهایی که به گردشگری و شیلات برای تولید درآمد وابسته هستند، اهمیت زیادی دارند و به عنوان حمایت‌کننده تجارت بین‌الملل محسوب می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه دخالت‌های انسانی شامل بهره‌برداری‌های بیش از اندازه از آب‌های سرزمینی، آلودگی‌های دریاها، تخریب زیستگاه‌ها، انتقال گونه‌های بیگانه و ماهی‌گیری‌های غیر قانونی خسارت‌های زیادی به بار آورده است.

رئیس انجمن علوم و فنون دریایی ایران با اشاره به هفته محیط زیست، بیان کرد: امیدواریم اقداماتی که در این ایام اجرا می‌شود منجر به کاهش آثار تخریب زیست محیطی شود.

سنایی با تاکید بر توسعه دریا محور، بیان کرد: ۴۰ درصد مرزهای ایران دریایی هستند و باید از دریا و توسعه دریا بهره‌برداری بیشتری شود و برنامه‌های موثرتری در این راستا داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم با همکاری بخش‌هایی که در مرزهای دریایی مستقر هستند از این مناطق بهره‌بردای مناسب‌تری داشته باشیم.

رئیس انجمن علوم و فنون دریایی ایران با اشاره به وجود بیش از یک هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی و مراکز آموزش عالی در انجمن علوم و فنون دریایی افزود: انجمن علوم و فنون دریایی در راستای اهداف اصلی خود یعنی توسعه علوم و فنون دریایی و کاربرد آن در جامعه متخصصان و کاربران دریایی این نشست را برگزار کرده و این آمادگی وجود دارد تا در کنار سایر بخش‌ها به منظور سالم‌سازی صنایع و بهره‌برداری‌های مناسب از محیط زیست منطقه گام برداریم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.