×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
نماینده اهواز: هزینه‌های تثبیت کانون‌های گرد و غبار باید شفاف‌سازی شود

مجتبی یوسفی در مراسم افتتاح بزرگترین طرح تغلیظ ویناس کشور که در شرکت خمیر مایه و الکل رازی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح تلفیق موثر علم و صنعت برای اقتصادی کردن شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در خوزستان و استان‌های غربی مورد گله جدی و اعتراض بحق مردم است بحث مسائل زیست محیطی در دو بخش آلودگی‌های صنعتی و گرد و غبار بوده است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه عمدتا منشاء این گرد و غبار خارج از کشور است باید در دیپلماسی منطقه‌ای کار شود که در این راستا کارگروهی تشکیل و چندین جلسه گرفته شده و قرار بر این است که مشکلات برطرف شوند.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت شد که یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این رقم برای تثبیت کانون‌های گرد و غبار به خوزستان اختصاص یافت؛ اگر کار در این زمینه انجام شده چرا هنوز این اتفاق می‌افتد؟ در غیر این صورت از ابزارهای نظارتی برای شفاف‌سازی در این زمینه استفاده می‌کنیم.

یوسفی گفت: دیدیم که با سوء مدیریت و بخشی‌نگری چه بلایی در شرق کشور ایجاد شد و بومی‌ها از منطقه خارج شدند و اکنون باید هزاران میلیارد تومان برای امنیت پایدار مرز هزینه کنیم و اگر این گونه پیش برویم در غرب کشور نیز این اتفاق رخ می‌دهد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان تابلوی همه بحران‌ها شده است و هر ماه یک موضوعی داریم بنابراین باید کارها تسریع داده شوند تا این مشکلات کاهش یابند.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر برای ۲۳ هزار خوزستانی اشتغال ایجاد کرده اما باید آلودگی ناشی از آتش‌سوزی مزارع نیشکر نیز برطرف شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.