×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
لزوم فعالیت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان

سورنا ستاری در  جلسه بررسی اکوسیستم نوآوری خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد،  اظهار کرد: شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف باید امکانات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و همسو باشند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات نیازمند محصول هستیم و محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، افزود: پایه کارخانجات فناوری و پارک‌های علم و فناوری باید بر اساس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ایجاد زیرساخت‌ها توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تاکید کرد و گفت: شهرهای بزرگی در این زمینه موفق شده‌اند و در حال ایجاد پارک‌های خصوصی هستند.

وی ضمن تاکید بر تقویت فرهنگ کارآفرینی ادامه داد: خوزستان پتانسیل کشاورزی بالایی دارد و باید راه و زیرساخت‌ها مشخص و شرکت‌های خصوصی در این زمینه فعال شوند.

ستاری گفت: اتلاف در کشاورزی از موضوعاتی دیگری است که باید روی آن کار کرد تا تامین غذای دام و طیور نیز تقویت شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ابلاغ قانون جهش تولید خبر داد و افزود: این قانون که حاصل سه سال کار است، زیرساخت‌ها را تغییر می‌دهد؛ به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی اختیاراتی داده‌ایم تا سازمان توسعه‌ای را برای توسعه دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند. این قانون اختیارات بسیار خوبی در پی دارد.

وی افزود: پایه اقتصاد دانش بنیان، دولت نیست بلکه مواقعی که بخش خصوصی نمی‌تواند وارد شود، دولت ورود می‌کند.

ستاری با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ استان خوزستان باید وارد میدان شوند، ادامه داد: در معاونت علمی این آمادگی را داریم که با شرکت‌های بزرگ استان خوزستان چند مگا پروژه ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان یادآور شد: در معاونت علمی این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه‌ها بلاعوض شود تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.