×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
نیازمند تشکیل کمیته ساماندهی مرغ در خوزستان هستیم

عبدالامیر نیرومند در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان خوزستان بیان کرد: ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در فروردین  ماه امسال انجام شد که نشان دهنده مناسب جوجه ریزی در استان است.
وی افزود: پارسال میزان جوجه ریزی در استان نسبت به یک سال پیش از آن، پنج درصد رشد داشته است، با این وجود برای تامین نیاز خوزستان از استان های دیگر مرغ وارد شد.

نیرومند اظهار داشت: برای تامین نهاده واحد های تولیدی سایر ماکیان مثل بلدرچین با مشکل مواجه هستیم، پیشنهاد این است که از سهمیه نهاده دامداران برای این واحدهای تولیدی استفاده شود و برای این کار نامه نگاری استاندار خوزستان با وزارت جهاد ضروری است .

وی افزود: برای جلوگیری از بیکاری صاحبان این واحدهای تولیدی و افزایش تولید پروتئین در استان باید هر چه زودتر برای تامین نهاده های واحدها فکری شود.

میزان جوجه ریزی متوسط در خوزستان ماهانه پنج میلیون قطعه است؛ در خوزستان ۸۰۰ واحد تولیدی مرغ وجود دارد که به طور تقریبی روزانه ۲۰۰ تن مرغ را در استان تامین و تولید می کنند این در حالی است که نیاز مصرفی استان روزانه ۴۰۰ تن مرغ است.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: از ۲۲ فروردین ماه  امسال خرید گندم از  شهرستان های جنوبی استان شروع شده است و تا کنون ۷۲ هزار تن گندم خریداری گردیده است.

کاوش حسین پور افزود: تعیین شده که ۴۰۰ هزار تن گندم تولیدی در خوزستان به استان های دیگر ارسال شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰۰ هزار تن مصرف استان در طول یک سال است از ستاد تنظیم بازار استان تقاضا داریم که مصوب شود نیاز گندم استان ذخیره گردد و مازاد تولید آن به استان های دیگر ارسال شود.

خوزستان یکی از قطب های تولید گندم با کیفیت است و به طور متوسط سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در استان برداشت می شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست افزود: شرکت های توسعه نیشکر در استان وظیفه ای بر نظارت فروش و عرضه شکر در سطح بازار ندارد و فقط وظیفه توزیع شکر را دارند.

نصراله جایمند در ادامه بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه شکر به موقع از سوی شرکت های تولید شکر به دست بنکدار نمی رسد شاهد کمبود این کالا در بازار هستیم، خوزستان تولید کننده شکر است شایسته نیست شاهد کمبود و گرانی شکر در بازار استان باشیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.