×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
لزوم ایجاد مکانیسم‌های اجبار برای دریافت واکسن

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد در جلسه قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: دو سال تجربه مواجهه و کنترل این بیماری را داریم اما در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، زیاد موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: اکنون با وجود اینکه کمترین آمار فوت ناشی از کرونا را داریم اما همچنان به طور متوسط ماهانه ۹۰ فوتی در استان خوزستان داریم که آمار بسیار بالایی است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با اشاره به چگونگی افزایش پوشش واکسیناسیون، گفت: باید مکانیسم‌هایی برای اجبار افراد به منظور تزریق واکسن ایجاد شوند.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود یک هفته به ادارات و خدمات‌دهندگان برای تکمیل پوشش واکسیناسیون مهلت داده شود و پس از آن تیم‌های بازرسی از ورود افراد به محل کار جلوگیری کنند. پس از آن به خدمات‌گیرندگان نیز یک هفته برای تکمیل پوشش واکسیناسین مهلت داده شود.

جانگران‌نژاد افزود: در صورت بالا بودن تعداد کارکنان واکسن نزده در یک اداره، تیم سیار واکسیناسیون برای تکمیل واکسیناسیون این افراد به اداره اعزام می‌شود‏، برای انجام دقیق این کار باید تیم‌های نظارتی و بازرسی تقویت شوند.

وی گفت: در صورتی که نیمی از افراد واکسن نزده‏، واکسن را تزریق کنند مطمئنا از بروز پیک جلوگیری می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.